Roditeljstvo
23.06.2020.

Ako vas muči umor u trudnoći, isprobajte neku od ovih preporuka

Mnoge buduće mame se na početku trudnoće i tokom poslednjeg trimestra često žale na umor, čak i u danima kada nema nekog naročitog fizičkog napora, niti zahtevnih aktivnosti. Ukoliko se to i vama dešava, nema potrebe da se brinete, jer je ovo sasvim normalna pojava za vaše stanje. 

Zbog čega se javlja umor u trudnoći? 

U prva četiri meseca formiraju se posteljica i čitav sistem koji će štititi i hraniti bebu do rođenja, pa iz tog razloga telo troši više energije nego obično. Pored toga, žena prolazi i kroz hormonalne i emocionalne promene, što troši dodatnu energiju. Umor je izraženiji kod žena koje pate i od jutarnjih mučnina, imaju problema sa spavanjem, česte promene raspoloženja i emocija, ali i buduće mame koje odlaze na posao. 

Kako ublažiti i pobediti umor? 

Uravnotežena i laganija ishrana pomoći će vam da imate više energije jer ukoliko unostite namirnice koje se lako vare, a obezbeđuju potrebne hranljive sastojke, vaše telo neće trošiti dodatnu energiju na varenje teške hrane. Ukoliko još radite, trudite se da odlazite na spavanje minimum sat ili dva ranije kako biste obezbedili neophodnu energiju. Redovne šetnje ili plivanje, blaga fizička aktivnost, biće od izuzetne koristi, osvežiće vas, opustiti, omogućiti dobar protok kiseonika. Lakše ćete zaspati, san će vam biti kvalitetniji, pa ćete biti odmorniji.
Ako ste pre trudnoće trenirali ili se bavili nekim sportom, potrudite se da, koliko vam to drugo stanje dozvoljava, nastavite sa tim. Naravno, uvek se prvo konsultujte sa vašim doktorom koji će najbolje moći da vas posavetuje da li je eventualno potrebno da preduzmete neke mere predostrožnosti. 

Generalna preporuka je da ne bi trebalo da se izlažete prevelikim naporima u prvom tromesečju dok se posteljica ne formira. Ukoliko vaš doktor potvrdi da je bezbedno da vežbate, samo budite redovni i nakon nekog vremena primetićete benefite fizičke aktivnosti. Imaćete više enegrije, osećaćete se opuštenije, disanje će postati produbljenije, a zamor se neće javljati toliko često.
Vežbanje će umanjiti i rizik od pojave proširenih vena, umanjiće bolove u leđima, doprineti ravnomernom trošenja kalorija i energije, pa neće biti naglog gojenja. Time će se smanjiti i rizik od dijabetesa u trudnoći.
Naravno, vežbajte laganim tempom, onako kako vas je vaš lekar posavetovao tj. onako kako prija vašem telu i ne preterujte jer se u suprotnom možete dodatno iscrpeti umesto da se oslobodite umora.
Ukoliko ste već mame, normalno je da će prvo dete i dalje tražiti pažnju i posvećenost međutim, važno je objasniti mu da je mama sada malo umornija i da ne može uvek da odgovori na svaki njegov zahtev.
foto: mumsgrapevine.com.au, blog.owletcare.com, claritychi.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""