Trudnoća
26.07.2018.

Trudnice, plivajte!

Uz ovako promenljivo vreme i veliku vlažnost vazduha retko koja trudnica ima volje i snage za fizičku aktivnost koja je veoma važna za kondiciju, lakši porođaj, mamino i bebino zdravlje. Kada se tome doda i onih 10-20 kilograma dobijenih u trudnoći vežbanje pada na dno liste prioriteta, ali ništa zato, tu je plivanje. Plivanje je vežba, ali neuporedivo lakša i zabavnija od svih drugih, a uz to budućim majkama pruža brojne benefite.

Za razliku od hodanja, plivanje ne opterećuje mišiće i zglobove, već ih relaksira. Pokretanje ruku i nogu u vodi ubrzava cirkulaciju, sprečava zadržavanje tečnosti, a samim tim predupređuje nastanak otoka koji su veoma česti u trudnoći. Osim toga, plivanje ublažava bolove u leđima i karlici, ali i jutarnju mučninu, naročito ako voda nije naročito topla. Dokazano je i da kretanje kroz vodu pojačava tonus mišića koji je ženama naročito važan u poslednoj fazi prirodnog porođaja.

Iako plivanje spada u najbezbedniju fizičku aktivnost, trudnicama se savetuje da budu oprezne. Najvažnije je da voda ne bude hladna, ali se zato podrazumeva da mora da bude čista. Ukoliko ste na moru ili jezeru, plivajte rano ujutro, dok uz obalu i na obali nema previše ljudi, birajte čiste i uređene plaže. Ukoliko ste se odlučili za bazen, raspitajte se koliko se često menja i hloriše voda.
U vodu uvek ulazite pažljivo, da se ne biste okliznuli, što u trudnoći, naročito poodmakloj nije retko. Veliki stomak ume malo da poremeti ravnotežu, pa gledajte da se pridržavate za nešto ili nekoga.

Ukoliko niste u formi, plivajte lagano, umerenim tempom i dišite pravilno, bez zadržavanja daha. Najvažnije je da beba dobija dovoljno kiseonika, pa se iz tog razloga izbegavajte ronjenje. Ako već morate, potopite se tek toliko da vas želja mine, jer bebi neće prijati ni nagla promena pritiska.
Iako za većinu ljudi važi pravilo da se u vodu ne ulazi punog stomaka, ono vas „ne kači“. Vaš stomak je više nego pun.
Šalu na stranu, ne plivajte ako ste gladni i žedni, ali nemojte to da radite ni nakon obroka. Sat vremena je dovoljno da se pokrene varenje, ali samo ako se niste preterivali za stolom i ako niste jeli tešku hranu.

Sve ostalo je OK. Namažite kremu za sunčanje, osim ako niste krenuli na zatvoren bazen, i prepustite se blagodetima vode. Plivajte barem 30 minuta, s pauzama za kratak odmor, ukoliko su vam potrebne, ili jednostavno lezite na leđa i pustite da vas voda ljuljuška. Brzo ćete shvatiti koliko to godi vašem telu, ali i vašoj bebi.

Foto: aptaclub.co.uk, simplyswim.com, mommycool.com.cy, stockholmswimmingclub.se

Ostavi komentar

Preporučeno