Školarci
02.04.2019.

Izbegnite jutarnji stres

"Mama, pusti me da dremnem još samo pet minuta", "Danas mi se ne ide u vrtić", "Gde mi je sveska iz matematike", "Ne mogu da nađem omiljenu majicu", samo su neke od rečenica koje većina majki sluša iz jutra u jutro. Pravi je podvig izvući dete iz kreveta, obući ga ili ga naterati da to uradi samo i krenuti sa naophodnim stvarima ka vrtiću ili školi, pa je teško odrediti za koga su radna jutra stresnija - za roditelje ili za decu.
Kome god da je teže, ovi mali trikovi mogu da pomognu.

Uveče pripremite sve što možete
Jutra su haotična sama po sebi i zato bi valjalo da dete uveče spremi sve što treba da ponese u vrtić ili u školu, da odabere i spremi šta će da obuče. Uveče može da se precizira i šta će jesti za doručak.

Ne dozvolite da preskaču doručak
Potrudite se da dete kod kuće pojede makar nešto lagano - žitarice sa suvim voćem i jogurtom, barena jaja i šunku, voće ili makar tost sa medom i maslacem. To će mu dati dovoljno energije za početak dana.

Prošetajte do škole ili vrtića
Ukoliko vrtić ili škola nisu suviše daleko, prošetajte s detetom. Tako ćete i sebi ubaciti malo fizičke aktivnosti koja mnogo znači pre osmočasovnog sedenja u kancelariji, a i deci će sigurno prijati svež vazduh.

Promenite rutinu
Ukoliko uvek doručkujete u kuhinji, možete jednom za promenu da jedete na terasi ili u dnevnoj sobi. Umesto da požurujete dete dok proveravate mejlove ili prelistavate vesti na telefonu, popričajte o predstojećem dan u vrtiću ili školi, ili o planovima za vikend.

Odaberite novi zvuk alarma
Umesto klasičnih alarma koje ima svaki telefon, prebacite omiljenu pesmu vašeg tinejdžera ili školarca da ih ona budi. Nije loše ni da nabavite klasičan budilnik i da ga stavite što dalje od detetovog kreveta kako bi moralo da ustane i ugasi ga.

Oduzmite im elektronske uređaje
Mnoga deca pred spavanje gledaju crtaće ili "vise" na Instagramu i Fejsbuku, što loše utiče na kvalitet sna i otežava uspavljivanje. Ako hoćete da ujutro bez problema ustaju, sat vremena pre spavanja im oduzmite sve elektronske uređaje. I odlazak u krevet u isto vreme može da pomogne, što treba da važi i za vikend, kako im se ne bi poremetila rutina spavanja.

Foto: abundantmama, todaysparent, understood

Ostavi komentar

Preporučeno

16.
May
2019
Školarci
10.
May
2019
Školarci
01.
Apr
2019
Školarci