Trudnoća
19.07.2015.

Kako s trudničkim stomakom preživeti leto?

Leto je vreme koje teže podnose sve trudnice, pa čak i one koje imaju uredne, nerizične i zdrave trudnoće. Ipak, trudnoća se ne zove bez razloga i „drugo stanje“ u kojem žensko telo doživljava razne promene, koje mogu biti i izraženije i teže podnošljivije zbog visokih temperatura.

Evo korisnih saveta kako ih prebroditi što lakše…

Jedite manje soli – zbog trudnoće, zadržavate veće količine vode u sebi, jače zasoljena hrana može samo otežati situaciju.

Sve poslove obavite ranije ujutro (ili kasnije uveče) – ako nemate jutarnje mučnine, pokušajte da obavite zadatke do 10 sati ujutro. Izbegavajte vrućine i sunce između 10 i 16 sati, pa čak i kasnije ako je zaista jako vruće.

Nemojte nositi prstenje – oni samo pogoršavaju naticanje prstiju, pa ih možda nećete moći skinuti, a što može dovesti do prekida cirkulacije, pa i potrebe da se prsten mora preseći kako bi se skinuo.

Hidratacija i elektroliti – uzimajte mnogo tečnosti. Nemojte zaboraviti da u piće dodate elektrolite. Uvek sa sobom nosite vodu za piće.

Osveženje u torbici – Napunite prskalicu s vodom u koju ste stavili malo sveže narezanih krastavaca i poprskajte se kako biste se rashladili.

Lagana odeća – Nosite laganu, svetlu, prozračnu odeću od prirodnih materijala.

Podignite noge – Kada se pruži prilika za vreme kraćih ili dužih odmora obavezno podignite noge, kako biste smanjili oticanje.

Kupajte se u reci, moru, bazenu, jezeru – Rashladite se što češće, ako za to imate priliku. Osim toga, plivanje je odlično na kičmu i kukove…

Odmorite se svako popodne – Za vreme najveće dnevne žege odmorite se u rashlađenim, zamračenim i po mogućnosti klimatizovanim prostorijama  i aktivnosti svedite na minimum.

Lagane šetnje i bioskop – Iskoristite šetnje u ranije jutro ili kasnije uveče kako biste se razgibali. Ako su vrućine nepodnošljive izađite u klimatizovani bioskop i sl. 

Tuš, kupka, obloge – Ako vam je jako vruće, tuširajte se ili kupajte u mlakoj, osvežavajućoj vodi ili koristite hladne obloge i po nekoliko puta dnevno.

Masaža – Ona koja je prilagođena trudnicama može imati odličan učinak protiv bolova i naticanja.

izvor: zena.hr

foto: telegraf.rs, lifepressmagazin.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno