Školarci
27.10.2017.

Trećina đaka sanja osvetu

– Skoro 19 odsto učenika pristalo bi da ismeva drugove samo da ne bi bili isključeni iz grupe, što ukazuje na veliki uticaj vršnjaka, ne samo pozitivan, već i negativan, kao što je zlostavljanje – pokazalo je istraživanje specijaliste pedagogije Slobodana Malušića, u kojem je učestvovalo 600 učenika iz pet beogradskih osnovnih škola, a koje je objavio dnevni list „Danas“.

Anketirani đaci tvrde da u odeljenjima ima 36,9 odsto neprihvaćene, izolovane, odbačene i ignorisani zato što se nepristojno ponašaju, vređaju druge, previše se razlikuju, nose naočare, imaju veliki nos, uši, gojazni su... Malušić navodi da je 18 odsto anketiranih učenika reklo da svakodnevno doživljavaju vređanja i ismevanja, i to uglavnom od vršnjaka, dok je svaki deseti đak bio u situaciji da ga nagovaraju da uradi nešto loše drugima. Oko 58 odsto učenika je izjavilo da su ih drugovi povredili i ponizili, 8,4 odsto da ih je povredila i ponizila nepoznata osoba, 6,3 odsto je pomenulo nastavnike, a dva odsto roditelje. Oko 42 odsto učenika tvrdi da je najveće batine dobilo od roditelja i drugova.

Ovo istraživanje Slobodana Malušića pokazalo je da dve trećine dece o lošim stvarima koje su im se desile prvo razgovara sa roditeljima, trećina sa drugom ili drugaricom, 7,4 odsto razrednom starešini, dva odsto nekom drugom nastavniku, dok svega jedan odsto traži pomoć od pedagoga ili psihologa.
– Kao što se vidi iz rezultata, učenici imaju najviše poverenja u roditelje i drugove i to je dobro, ali zabrinjava podatak da se 10 odsto učenika, ako se računaju i oni koji su davali više odgovora, ne poverava nikome. Njih treba ohrabriti, objasniti im da nekome moraju da kažu kad im se nešto loše desi, a pre svega onima u koje imaju najviše poverenja. Deca samo tako mogu da reše svoj problem, pogotovu ako se on ponavlja. Među onima koji su podelili problem sa nekim, 17 odsto nije uspelo da ga reši, a nešto manje od 10 odsto je izjavilo da niko nije hteo da im pomogne. Nažalost, skoro trećina učenika, a među njima nisu samo žrtve, već i potencijalni zlostavljači, priznaje da želi nekome da se osveti – upozorio je Malušić.

On ističe da nasilje u školama nije zaustavljeno uprkos raznim predavanjima, projektima, uvođenje veronauke, građanskog vaspitanja, formiranje timova za borbu protiv nasilja i zlostavljanja učenika...
– Indikativno je da se četvrtina anketiranih učenika ne oseća sasvim bezbedno u svojoj školi i zato bi trebalo da se sa decom svakodnevno razgovara o ovoj temi kako bi shvatili šta je nasilje i da će svako ko ga vrši biti kažnjen. Učenike treba ohrabriti da se obrate za pomoć osobama u koje imaju najviše poverenja jer nasilje ne sme da se trpi. Pravila ponašanja, preventivne mere i podrška žrtvama ne treba da postoje samo na papiru već i u praksi, a društvo mora da spreči nasilje bilo koje vrste, ma od koga ono dolazilo da ne trpe nikakvo nasilje – poručio je Malušić.

Izvor: Danas
Foto: xplorabox.com, eumom.iekids, norton.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

06.
Mar
2024
Školarci
20.
Sep
2023
Školarci
05.
Sep
2023
Školarci