Školarci
11.09.2014.

Da škola ne bude bauk

Škola je počela, prvi domaći zadaci i testovi su pred klincima a samim tim i dosta obaveza koje svakodnevno treba da ispunjavaju. Neretko se dešava da deca, kada naiđu na prve probleme i zadatke koje ne razumeju, lako odustaju uz izgovore da je gradivo preteško i da oni to ne mogu da razumeju na pravi način. „ Ja to ne mogu! Ne razumem ništa od ovoga. Ovi zadaci su besmisleni i preteški.  Odustajem!“ . Ukoliko ste roditelj deteta koje pohađa školu, verovatno ste barem nekoliko puta čuli ovakve rečenice.

Na prvnom mestu, moramo od početka učiti decu da je u svemu pa tako i u školi i savladavanju gradiva, potreban posvećen i često naporan, kontinuirani rad. I da će u toku školovanja nailaziti na poteškoće i stvari koje će možda teže usvajati, ali da nije nemoguće da to prevaziđu i savladaju. Uverite ih i da učenici koji su veoma uspešni i lako savladavaju gradivo, mogu da imaju trenutke poteškoća i da kroz rešavanje problema uče nove stvari i postaju uspešniji pa vrenomm lakše savladavaju probleme i zadatke koji se pred njih postavljaju.

Važno je da svom detetu usadite pravilne radne navike, uputite ga da samostalno izgradi najbolje mehanizme za učenje i da vremenom samo pravi raspored za školske obaveze. Evo kako to možete uraditi:

-Stavite se na njegovo mesto i saosećajte sa njim, radije nego da ga kritikujete

Kada vaše dete kaže –„Ja ovo ne mogu, ne razumem ništ od ovoga!“ – nemojte se truditi da negirate njegovu frustraciju i poteškoće na koje je naišlo. Umesto toga razumite ga na pravi način i skrenite mu pažnju da je trenutno možda tako, ali da je to samo sada i da će ono vremenom savladati problem.

-Pokušajte da sa njim razložite problem

Pređite sa njim gradivo i potrudite se da vam ukaže koji delovi su mu najteži, koji su nešto lakši i na taj način mu skrenite pažnju da nije sve „preteško“, pomozite mu da problem razloži na delove.

-Metod „nagrade“

Kako što su i naše mame govorile – prvo ćemo ručati a potom ćete dobiti i kolače. Ovo pravilo može da posluži i u ovom slučaju. Popričajte sa detetom šta bi volelo da radi nakon što završi domaći i učenje. To će ga više motivisati i učiniti da se manje žali na obaveze i bude efikasnije u učenju. 

-Pomozite mu da stvori rutinu

Ukoliko je porebno, zajdno sa detetom možete naprviti plan njegovih nedeljnih obaveza i utvrditi period u toku dana koji je „rezervisan“ za učenje. Detetu će biti potrebno oko tri nedelje (koliko je najčešće dovoljno) da ustali novu naviku. Stoga ne morate biti „stog policajac“ već ga, ako ima potrebe, samo podsetite na raspored za učenje koji ste prethodno  zajedno dogovorili.

-Naučite ga  da se ne plaši grešaka

Pomozite detetu da shvati da greške nisu ništa strašno i da se kroz njih uči. Da nije sramota pogrešiti i da će na taj način najlakše savladati nove stvari. Ohrabrite ga primerima velikih istorijskih ličnosti koje su kroz greške izgradile sebe i postale veoma uspešne ( uspešan svetski košarkaš Majkl Džordan koji je u školi bio izbačen iz košarkaškog tima, zbog „nedovoljnog“ talenta za ovaj sport, ili primer čuvenog Tomasa Edisona, koji je sijalicu uspeo da napravi tek posle 10.000. pokušaja).

-Ne govorite o budućnosti u negativnom kontekstu

Izbegavajte da deci govorite – „Nećeš moći da upišeš fakultet koji želiš ako nastaviš ovako!“ i slično. Najbolji način da „osigurate“ usheh je da pomognete svom detetu da izgradi samopouzdanje i stekne samouverenost i zdrave radne navike.

-Ukažite mu na značaj konstantnog rada

Mnoga deca misli da je inteligencija nešto što je fiksirano, ili je imaš, ili nemaš, i to često koriste kao izgovor kada ne mogu da savladaju određene probleme i gradivo. Naučite ih da se radom može mnogo napredovati i da je sticanje znanja konstatna i stalno uzlazna linija, nešto što se nadograđuje celog života. 

izvor: psychologytoday.com/parenting

foto: ipodine.pt, studentville.it, tuhoc.blogspot.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno