Zdrava ishrana
30.07.2018.

Deco, riba je ukusna

Prirodno je da budete oprezni kada je u pitanju uvođenje ribe u detetov jelovnik. S jedne strane, ona je bogata raznim hranljivim sastojcima, a sa druge, riba može da sadrži opasne hemijsle elemente kao što je živa. A kako je ovaj strah uglavnom bezrazložan, nutricionisti i pedijatri savetuju da zajedno sa decom uživate u ribi i ribljim specijalitetima, ali uz pojačan oprez i pažljivo biranje pri kupovini. Najmanju količinu žive sadrže losos, bakalar, iverak i som, pa mogu da ih jedu i mala deca i trudnice.

Riba sadrži vredne proteine i ima manje masti i holesterola od mesa. Izvor je vitamina grupe B, kalcijuma i vitamina A, dok masna morska riba obiluje i omega-3 masnim kiselinama, što sve zajedno doprinosi jačanju imunog sistema.

Kao i odrasli, i deca bi trebalo da jedu ribu 2-3 puta nedeljno, s tim da količina mora biti prilagođena njihovom uzrastu.
* Do 6. godine do 150 g nedeljno
- Od 6. do 8. godine 200-250 g nedeljno
- Stariji od 9 godina - oko 350 g nedeljno, što je i preporučena porcija za odrasle.

Nažalost, većina dece nerado jede ribu, a roditeljima ponekad nije lako ni da ih privole da probaju, pa je zato u početku treba servirati sa nečim što vole, poput krompirića i salate. Deci uvek spremajte što svežiju ili dobro smrznutu ribu koja nakon odleđavanja više ne sme da se zamrzava.

RECEPT: Losos u mleku
Ovaj recept sigurno će biti primamljiv mnogim mališanima.

Potrebno je:
100 g fi­le­ta lo­so­sa
100 g za­leđenog ku­ku­ru­za-šećer­ca,
1  krom­pir srednje veličine ol­jušten i isečen na koc­ke,
1 šol­ja mle­ka,
2 li­sta lovora

Ribu kuvajte u mleku oko 10 minuta a krompir barite u vodi sa lorvorovim listom. Izvadite ribu iz mleka, a krompir iz vode. U mleko dodajte kukuruz i kuvajte 2-3 minuta, pa vratite ostale sastojke i malo izgnječite. Služite toplo. 

foto: indiatoday.in, nutriactiva.es, India Today, BBC Good Food

Ostavi komentar

Preporučeno

29.
Apr
2019
Zdrava ishrana
09.
Apr
2019
Zdrava ishrana
12.
Feb
2019
Zdrava ishrana