Zdrava ishrana
16.05.2018.

Pakujte im užinu, al' zdravu

Ako ste do sada davali deci pare za užinu iz pekare, pravdajući to lošim izborom ili visokim cenama svežeg voća i povrća, više nemate opravdanje. Vreme je za zdravu užinu koja može da bude i ukusnija i jeftinija od peciva. Ukoliko vam nedostaje inspiracija, pogledajte ovih naših pet predloga.

Voće i hleb sa sirom

Zdrava i hranljiva kombinacija sira, koji je bogat kalcijumom i proteinima, i voća koje obiluje vitaminima. Za malu decu hleb, najbolje integralni, isecite u zanimljivim oblicima koji će mu sugurno otvoriti apetit, pa dodajte mladi sir. On je blag i sadrži malo masti. Sendvič obogatite listom zelene salte i listićem pršute, a u kutijicu za užinu obavezno dodajte sezonsko voće.

Ovseni keksići

Potrebno je: 1 šolja samlevenih ovsenih pahuljica, 3 kašičice susama, 1/2 čaše mleka, 2 manje banane, 1 jaje, malo vanile. Po želji dodajte i par kašičica smeđeg šećera ili, još bolje, med i seckano suvo voće. Banane izgnječite u dubljoj posudi pa dodajte sve ostale sastojke, dobro promešajte pa od testa pravite okrugle pljosnate keksiće. Pecite na 180 C n 25-30 minuta.

Rolnice sa šunkom i sirom

Sir i šunku uvaljajte u rolnice, a kao podlogu koristite tortilje ili domaće palačinke. Rolnice malo prepecite sa svih strana na gril tiganju ili teflonu da se sir lepo otopi.

Voćni šejk sa jogurtom

U blender stavite šaku-dve očišćenog sezonskog voća (jagode, maline, breskve, kajsije...), dodajte šolju i po jogurta i malo vanilin-šećera. Ovo je savršen doručak ili užina pred polazak u školu.

Jogurt sa žitaricama i voćem

Prelijte 50 g ražanih lii ovsenih pahuljica sa malo vode i ostavite da odstoji. Kad žitarice nabubre i malo omekšaju, dodajte jogurt i voće po ukusu i dobićete savršen doručak koji sadrži kalcijum iz jogurta, vitamine iz voća i vlakna iz žitarica.

Kakvu užinu vi spremate za vaše školarce?

izvor: serpadres.com, Al Arabiya

 

Ostavi komentar

Preporučeno

29.
Apr
2019
Zdrava ishrana
09.
Apr
2019
Zdrava ishrana
12.
Feb
2019
Zdrava ishrana