Predškolci
29.05.2017.

Kako da vaš mališan bolje spava?

Kvalitetan san neophodan je za rast, razvoj i mentalno zdravlje svakog deteta. S druge strane, nedostatak sna ima negativne učinke na zdravlje dece, mentalne i fizičke sposobnosti, kao i na ponašanje i napredovanje. Istraživanja su pokazala da kvalitetno spavanje može itekako puno značiti vašem detetu i poboljšati njegov rast i razvoj. Evo šta je bitno za kvalitetan san vašeg mališana: 

Vreme spavanja

Budite dosledni i držite se svakodnevne rutine spavanja kada je u pitanju vaše dete. To uključuje i vikende. Deci se lako poremeti ritam spavanja, zato svakako pripazite na to da ide na spavanje više manje u isto vreme. Isto važi i za aktivnosti poput kupanja, pranja zuba, priče za laku noć i slično. To su stvari na koje se dete privikne i zbog kojih ima neki svoj svakodnevni ritam.

Šta izbegavati

Pre spremanja deteta za krevet svakako izbegavajte gledanje akcionih filmova i slične aktivnosti. Omogućite da večeri detetu budu mirne i opuštene jer sve to ima velikog uticaja na snove i kvalitet spavanja.

Isključite elektroniku

Nikako nemojte detetu pored kreveta ostavljati mobilne, satove za alarm, radio i slično. Svi ti uređaji ometaju snove.

Pazite šta jede

Kao što isto važi i za odrasle, još više važi i za decu. Izbegavajte hranjenje u velikim i teškim obrocima pre spavanja, a pogotovo namirnice poput čokolade, gaziranih pića, sladoleda i ostalih sličnih poslastica. Hrana koja pomaže boljim snovima je jogurt, tost s maslacem, sir, mleko, banana, jaja.

Video igrice pre spavanja

Studija iz 2007. godine sugeriše kako deca koja igraju videoigrice do sat vremena pre spavanja imaju znatne poremećaje sa snom. Ako dozvolite svom detetu da igra videoigrice, onda neka to svakako bude par sati pre spavanja.

Rituali pre spavanja

Deca se najviše opuste kada im se pokaže ljubav. Stvorite sa svojim detetom rutinu pre spavanja koja će uključivati priče za laku noć, maženje, pričanje priča, uspavanke... Opuštajući rituali i navike pomoći će detetu da lakše zaspi i utone u miran san.

Udobnost pre svega

Pobrinite se da krevet i posteljina budu udobni i da ne ograničavanju spavanje deteta. Čaršavi neka budu pamučni i prozračni, kao i pidžama. Isto tako, pobrinite se da temperatura sobe bude uvek idealna za dobar san – znači da nije pretoplo, a ni prehladno.

Ugasite svetla

Puno dece naviknuto je da zaspi s upaljenim svetlom. Međutim, spavanje u potpunom mraku je najzdraviji način spavanja. Svetla mogu negativno uticati na regulaciju hormona, snove i imuni sistem. Ako je dete već naviknuto da spava sa uključenim svetlom, obavezno ga ugasite nakon što zaspi.

foto: Babysitio, Guía Infantil, Daily Mirror

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""