Zdravlje
16.04.2015.

Prolećna detoks dijeta


Da bi se organizam iščistio od toksina, dnevno treba da pijte najmanje dva litra vode i da spavate osam sati u kontinuitetu, savetuje dr Nina Bulajić

Detoksikacione dijete podrazumevaju radikalnu promenu načina ishrane i obično se sprovode dvaput godišnje, u proleće i jesen.
Čišćenje organizma može da traje od tri do 30 dana i za to vreme treba izbegavati suhomesnate proizvode, slatkiše, grickalice, konzerviranu, prženu i pohovanu hranu, kao i namirnice s aditivima i veštačkim bojama.

Najbolje je zeleno

Za vreme dijete treba pojačati unos tečnosti, najmanje dva litra vode dnevno, i spavati osam sati u kontinuitetu.

– Da bi se organizam iščistio, unos belog šećera i soli, margarina, putera, crvenog mesa, majoneza, sosova i punomasne pavlake treba svesti na minimum. Naravno, bilo bi najbolje kada biste zaboravili na cigarete, kafu i alkohol. Umesto toga, treba jesti integralne žitarice i integralna peciva, mahunarke, ribu i dosta povrća, posebno zelenog – kaže dr Nina Bulajić, specijalista medicinske mikrobiologije i parazitologije i makrobiotičar.

Ovo doba godine idealno je, kaže ona, za detoks dijetu jer su pijace pune zeleniša – mladog luka, zelene salete, rotkvica, spanaća, blitve... Obroci mogu da se spreme mnogo ranije jer se voće i povrće jede presno, a ono koje se kuva zahteva kratku termičku obradu.

S obzirom na to da se dijeta bazira na voću i povrću, prilično je jeftina, a uz to je i zdrava jer predviđa pojačan unos vitamina i vlakana, a manje masti i ugljenih hidrata.

Najviše šest dana

Detoksikacija organizma, koja traje tri dana, namenjena je zdravim ljudima i oni je mogu sprovesti bez lekarskog nadzora. Međutim, ako patite od hroničnih bolesti ili malokrvnosti, obavezno se posavetujte s lekarom.

Ukoliko nemate nikakve zdravstvene tegobe, nakon trećeg dana krenite iz početka. Ovu dijetu ne smete da držite duže od šest dana, a do kraja detoksikacije, ma koliko da traje, izbegavajte namirnice koje nisu zdrave, posebno masnoće i industrijske proizvode.



Jelovnik

1. dan
Pijte samo sok od sveže ceđenog voća ili povrća. Najbolji je sok od jabuke, kruške, grožđa ili ananasa, i to u odnosu 50 odsto soka i 50 odsto vode. Od četiri do pet puta tokom dana možete da popijete po jednu čašu soka, a mimo toga smete da pijete samo prokuvanu vodu s kašičicom limunovog soka.

2. dan
Pre spavanja i između obroka pijte voćne sokove ili biljne čajeve. Za doručak, ručak i večeru jedite samo sveže voće (jabuke, kruške, pomorandže, mandarine, grejpfrut…), ne više od 300 grama po obroku.

Tvrdo voće slobodno narendajte ili ga iseckajte na kockice, a možete da napravite i voćnu salatu. Pijte običnu ili prokuvanu vodu.



3. dan
Za doručak pojedite kašu od svežeg voća i kozjeg jogurta, a za ručak činiju salate od lisnatog i izrendanog korenastog povrća (šargarepa, celer, repa, paškanat). Ako želite, u salatu dodajte 50 grama suvog grožđa ili semenki suncokreta. Za večeru popijte šolju supe od povrća, oko 200 grama povrća kuvanog na pari i prelivenog soja-sosom. Između obroka možete da pojedete po 100 grama voća i da pijete neograničene količine prokuvane vode.

foto: telegraf.rs, mogujatosama.rs, grazia.rs

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""