Deca
27.05.2018.

Nigde bez auto-sedišta

I bez oštrih kazni koje su predviđene novim Zakonom o bezbednosti u saobraćaju na putevima, bezbednost dece bi trebalo da nam bude na prvom mestu. Pravila i ograničenja treba poštovati zbog bezbednosti, pojas treba vezivati ne zbog patrola Saobraćajne policije, već zato što nam čuva život, a decu treba voziti isključivo u auto-sedištima predviđenim za njihov uzrast i kilažu. Ovo nije stvar na kojoj sme da se štedi, niti oko ovoga može da se pregovara s decom.

Kao i do sada, dete mlađe od 12 godina ne sme da se nađu na mestu suvozača, a ako ga držite u krilu na prednjem sedištu, kazna iznosi između 20.000 i 40.000 dinara i pet do sedam kaznenih poena. Najveća novčana kazna, od 100.000 do 120.000 dinara, i 15 dana zatvora izriče se za prevoženje dece mlađe od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje. Znate, to su ona deca koja vam često na auto-putu mašu iz auta ležeći na polici gepeka...

Dete mlađe od tri godine može da se prevozi na mestu suvozača u auto-sedištu okrenutom suprotno od smera vožnje, ali samo ako su isključeni vazdušni jastuci. Bebe od rođenja pa do godinu dana, a može i duže, obavezno se voze na ovaj način jer će tako biti mnogo bezbednije ukoliko dođe do čeonog sudara ili oštrog kočenja. Oštro kočenje je opasno za bebin vrat i pri malim brzinama ukoliko je sedište okrenuto ka napred, pa zato ne treba žuriti sa prebacivanjem deteta pozadi u sedište namenjeno starijim uzrastima.

Deca starija od četiri godine mogu da se prevoze van sedišta, ali na „busteru“, kako se kolokvijalno naziva „homologovani bezbednosni podmetač, odnosno auto-sedišta kategorije III“. Buster je namenjen deci od 15 do 36 kilograma koja su dovoljno visoka da bi bila bezbedno vezana pojasom automobila, tako da da im pojas ne ide preko vrata.

Dobro auto-sedišta je ono koje ima atest bezbednosti, odgovara fizičkom uzrastu deteta, koje je pravilno pričvršćeno za automobil i u kojem je dete pravilno vezano. Izrađeno je od odgovarajućih materijala uz praćenje strogih standarda kvaliteta i bezbednosti. Nije nužno da bude novo, ali ga svakako ne bi trebalo koristiti ukoliko je prošao preporučeni rok upotrebe, niti ako je „učestvovalo“ u udesu.
Takođe, treba izbegavati i dečja auto-sedišta nepoznatih proizvođača i kupovinu sa neproverenih sajtova, jer je čitava Evropa, a ne samo Srbija, preplavljena falsifikatima koji ne pružaju dovoljnu zaštitu u slučaju udesa.

Da biste sebe poštedeli glavobolje i da biste svoje dete zaštitili od povreda i životne opasnosti, kupite mu odgovarajuće auto-sedište poznatog i proverenog proizvođača. Ako vam je važan i odnos cena–kvalitet, posetite najbližu „Kids Land“ radnju ili njihov sajt. Imaju više od 200 različitih modela, pa ćete na jednom mestu dobiti i najbolju preporuku i najbolje sedište za vaše dete.

Evo još nekoliko saveta:

* Dok ne napuni 15 meseci, bebu vozite je u sedištu okrenutom suprotno od smera kretanja auta.
* Dok bebina glavica ne pređe naslon sedišta, ne kupujte novo, za stariji uzrast.
* Auto-sedište za bebe montirajte pozadi, iza suvozača, suprotno smeru kretanja, a ako želite da bude uz vas, napred, isključite vazdušni jastuk.
* Ne vozite bebu u auto-sedištu duže od dva sata u kontinuitetu.
* Auto-sedište za decu do četiri godine montirajte pozadi, iza suvozača.
* Znaćete da je dete preraslo postojeće sedište kada mu ramena dođu na 2 cm iznad najviših otvora za pojaseve sedišta.

Promo tekst
Foto: bubhub.com.au, honeykidsasia.com, mirror.co.uk, 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""