Zdrava ishrana
16.02.2018.

Šećer budi agresiju

Većina roditelja zna da gladno, žedno, neispavano i umorno dete, ali i ono koje se dosađuje satima ume da bude nesnosno, a samo retki loše ponašanje povezuju sa hranom koju jedemo. O vezi između prekomernog unosa šećera i „hiperaktivnosti“ govore mnoga istraživanja, a onda je lista namirnica koje podstiču loše ponašanje dece dopunjena sa transmastima, kofeinom, natrijumom, brojnim aditivima, veštačkim bojama, brzom hranom, grickalicama...

Prema rezultatima studije objavljene u „Evropskom časopisu kliničke ishrane“, namirnice koje sadrže velike količine zasićenih masti, transmasti ili natrijuma izazivaju agresivnost i loše ponašanje dece. Naučnici su objasnili da masna i slana hrana, kao i prosti ugljeni hidrati poput onih u bombonama, gaziranim napicima, desertima i belom hlebu stimulišu regije mozga zadužene za osećaj zadovoljstva. Dete, prirodno, želi da taj osećaj što duže traje i da se javlja što češće, pa postaje zavisno od nezdrave hrane. Samim tim sve ono što je zdravo, poput voća, povrća, mlečnih proizvoda i posnog mesa, pada u drugi plan.

Kada detetu uskratite ono za čim žudi, a žudi za nezdravom hranom koja čini da se oseća dobro, ono može početi da se ponaša nekontrolisano. Postaje bezobrazno, razdražljivo, ljuto, neposlušno... S druge strane, rafinisani šećer iz grickalica, belog hleba i testenina, brzo stiže do krvotoka, uzrokuje nagli skok nivoa šećera u krvi i pojačanu aktivnost kod dece, a veštačke boje, kojih ima u skoro svim industrijskim namirnicama, slabe koncentraciju.
Iako bi naučnici na osnovu brojnih studija koje su dokazale negativan uticaj nezdrave hrane na ponašanje dece najradije zabranili njenu konzumaciju, svesni su realnosti pa apeluju na roditelje da budu oprezni.

Danas je nemoguće sprečiti decu da jedu grickalice i da žude za njima, jer se zavisnost ne stvara na svesnom nivou, ali to ne znači da treba odustati od pravilne i zdrave ishrane. Važno je da dete što ranije zavoli i prihvati voće, povrće, ribu i meso, a da slatkiše i sve ono što je nezdravo dobija u malim količinama i što ređe. Ne treba vam fioka za grickalice, ne trebaju vam zalihe sokova punih šećera, ne treba vam pljeskavica za večeru.
Budite im dobar primer, slediće vas.

Foto: economictimes.indiatimes.com, momooze.com, livescience.com, oursmallhours.com

Ostavi komentar

Preporučeno

29.
Apr
2019
Zdrava ishrana
09.
Apr
2019
Zdrava ishrana
12.
Feb
2019
Zdrava ishrana