Zdrava ishrana
08.05.2013.

Kako do zdravog obroka za decu?

Važna pravila kada su u pitanju obroci za našu decu

1. Vi birate hranu koja će se naći u Vašem frižideru ili policama tako da gledajte da uvek izaberete zdravu hranu, puno voća, jogurta, pudinga, povrća, salate. Kažu da deca nikada neće ostati gladna i da će se uvek snaći. Poješće  ono što njima najviše odgovara od ponuđenog. Naravno, to ne znači da ne treba ponekad da se nađe ponešto što nije baš zdravo, a deca vole da jedu, jer bi ih to deprimiralo.
2. Treba napraviti jednostavan raspored glavnih obroka, kao i užine. Od onoga što Vi nudite dozvolite im da izaberu šta će i koliko toga pojesti.
3. Ne forsirajte “olizan tanjir” jer to svakako nije dobro za decu koja se normalno hrane.
4. Stičite deci navike od malih nogu! Ponudite im raznovrsnost. Ne forsirajte dete da jede novu hranu, već samo da proba nekoliko zalogaja. Kod starije dece, zamolite ih da probaju jedan zalogaj.


5. Vodite računa o kalorijama koje deca unose pićem. Za njih je najbolje da piju mleko ili vodu, a ne gazirana pića i sokove. Sokovi su dobri, ukoliko su 100% od voća, ali ni tu ne treba preterivati, jer im je sasvim dovoljna dnevna doza od 120-180ml.
6. Nemojte dozvoliti da slatkiši menjaju obrok jer će deca uvek da se odluče za kolač pre nego za povrće.
7. Ljubav se ne iskazuje hranom. Ukoliko mislite da ste im uskratili svoje vreme ne morate im lošim izborom hrane to nadoknađivati. Dovoljno je da ih zagrlite, posvetite im pažnju, saslušate.
8. Deca se ugledaju na nas. Budite im najbolji primer. Jedite za stolom i nemojte preskakati obroke.
9. Ograničite im vreme koje će provesti pokraj računara ili televizora jer oni podstiču grickanje. Limitirano vreme dovodi do toga da su deca fizički aktivnija i da nemaju vremena za grickalice.

po knjizi “ My plate food guide” Mary L. Gavin, MD sa sajta http://kidshealth.org

 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""