Zdrava ishrana
05.01.2018.

Dosta slatkiša!

Previše je bilo iskušenja prethodnih nedelju dana da bismo im odoleli i mi i deca. Na novogodišnjoj trpezi svega i svačega, u paketićima kilogrami slatkiša, kod bake, tetke, komšinice i gde god da smo otišli bogato posluženje... Jeli smo i kad nismo bili gladni, uživali i očima i nepcima, a pred nama je još jedan, još veći praznik, pa ćemo sve iznova. Red slatkog, red slanog, pa malo sokova...
Ima li kraja? Kako da vratimo i sebe i decu na pravi put i kako da se okrenemo pravilnoj ishrani?
Evo šta kažu nutricionisti!

– Kao i u svemu drugom, odluka je najvažnija. Kažite sebi da ćete, čim proslavite Božić, okrenuti drugi list, to saopštite ostatku porodice i zaista se držite odluke. Da ne biste čekali ponedeljak, pa onda utorak ili sredu, da pojedete svu sarmu, pečenicu, torte i ostale đakonije, pod parolom „da se ne baca“, odmah napravite mali zaokret. Pazite šta kupujete, pazite šta spremate i ne preterujte s količinama, a Badnji dan iskoristite da detetu, ako nerado jede ribu, sušeno voće i orašaste plodove, u prazničnoj atmosferi približite te namirnice – poručuju nutricionisti.

Kad krenete u kupovinu potrepština za prazničnu trpezu, obavezno povedite i decu sa sobom. Kupite samo ono što vam je zaista neophodno za Badnji dan i Božić, a ostatak kolica napunite zdravim namirnicama. Objasnite deci zašto neka hrana nije zdrava, čitajte mu etikete, navodite kalorije i birajte ono što je dobro za sve vas. Jasno je da voće, povrće i zdrava mesa poput piletine, ćuretine, teletine i ribe treba da dominiraju u odnosu na industrijski prerađenu hranu. Nema potrebe da zauvek iz ostave i frižidera izbacite čips, keks, slatkiše i mesne prerađevine, ali ih svedite na najmanju moguću meru. I neka vaše NE, ma koliko se dete bunilo, bude konačno.

– Nemojte pred detetom da radite nešto što njemu zabranjujete. Ako nećete da ono jede između obroka, nemojte ni vi to da radite, ako želite da jede više voća i povrća, budite mu uzor, jer deca imitiraju roditelje i brzo usvajaju njihove navike. Ukoliko vaš odnos prema ishrani nije za primer, dete će dobiti pogrešnu poruku i usvojiće loše navike.
Isto važi i za obroke van kuće. Ne možete jednom da im date novac za užinu i kažete „Kupi nešto u pekari“, a da mu to drugi put izričito zabranite. Teško je svakodnevno spremati zdrav doručak i pakovati zdravu užinu, ali vremenom ćete se navići, a dete će steći dobre navike.

Spremite se za proslavu Božića, uživajte u porodičnim okupljanjima i dobroj hrani, a od ponedeljka povedite računa o zdravlju.

Foto: care.com, deti.mail.ru, fundwithlove.com, drweil.com, med.news.am

Ostavi komentar

Preporučeno

29.
Apr
2019
Zdrava ishrana
09.
Apr
2019
Zdrava ishrana
12.
Feb
2019
Zdrava ishrana