Ordinacija
20.09.2018.

Antibiotik ne leči kijavicu

Jesen se ne šali. Pokazala je pravo lice. Oborila temperaturu, naterala nas da preko noći povadimo topliju garderobu, smanjila broj dece u učionicama i vrtićima, povećala prodaju papirnih maramica, antipiretika, pastila i čajeva. Nosevi procureli, grla se zacrvenela, krenulo kašljucanje, a raste i temperatura. Ne ona spoljna, već telesna.
Da l’ je prehlada, da l’ su virusi, da l’ da se trči kod lekara, da l’ da se čeka da prođe ili da se uzme antibiotik?

Iako su im čekaonice pune, pedijatri tvrde, da naglo zahlađenje nije uzrok naših problema. Ono je je eventualno moglo da izazove kratkotrajno curenje nosa, zbog prelaska iz tople u hladnu sredinu i obrnuto, ali ne i prehlade za koje su mahom zaslužni rinovirusi. Oni se brzo i lako šire kapljičnim putem, u neposrednom kontaktu među decom, razmenjivanjem igračaka i školskog pribora, dodirivanjem predmeta za zajedničku upotrebu, računajući i kvake.
Za infektivne virusne infekcije karakteristični su prvo vodenasta, a zatim sluzava kijavica, crveno grlo, kašljucanje, umor, glavobolja i blago povišena temperatura (od 37 do 38 stepeni). Bolest obično traje oko nedelju dana, ako se ne zakomplikuje bakterijskom infekcijom.

Virusne infekcije se ne leče lekovima, posebno ne antibioticima, već mirovanjem, toplim čajevima i pojačanim unosom svežeg voća i povrća, naročito onog koje obiluje vitaminom C, a temperaturu ne treba obarati dok ne pređe 38,5 stepeni. Deci, ukoliko se žale na glavobolju, možete dati lek protiv glavobolje, a protiv zapušenosti nosa borite se toplim čajevima i kapima za nos koje ne bi smele da se koriste duže od pet dana zbog mogućeg oštećenja sluznice. Kapi će smanjiti količinu sekreta, razrediće ga i olakšaće detetu disanje.
Pored toga, važno je da se odevanje prilagodi vremenskim prilikama i spoljašnjoj temperaturi. Kako su jutra hladna, a dani prijatni, najbolje je da dete oblačite slojevito, a to važi i za vas.

A kako je sezona virusa tek počela i kako se zbog ogromnog broja sojeva na njih ne stvara trajan imunitet, računajte da ćete se sa ovim problemom susresti barem nekoliko puta do proleća. Zato je važno da sprovedete mere prevencije u koje spadaju:
• Redovno pranje ruku
• Unos većih količina svežeg voća i povrća, posebno onog koje obiluje vitaminom C
• Pojačan unos tečnosti (voda, čaj, topla limunada, bistra pileća supa)
• Fizička aktivnost i boravak na svežem vazduhu
• Redovno provetravanje prostorija
• Dobar i kvalitetan san

Foto: momsanity.com, workingmother.com,

Ostavi komentar

Preporučeno