Zdravlje
04.07.2015.

Ajurvedske preporuke za letnju ishranu

Leti birajte slatku, vlažnu, hladnu i tekuću hranu, poput mlečnih napitaka, pirinča, voća i tofua. Sok od aloe vere je odličan biljni tonik za leto koji pomaže jetri i hladi organizam.

Budite umereni s alkoholom. Alkohol u letnjim vrućinama ajurveda strogo zabranjuje.

Na isti loš način može delovati previše začinjena, ljuta, vruća, paprena, kisela, masna i slana hrana. I ona će jako uznemiriti vašu pita došu.

Preporučuje se da jedemo sezonsko voće i povrće koje raste u našim krajevima, pijemo vodu i jedemo ohlađenu salatu od voća i povrća.

Dakle, pripremite se za "letnju" ishranu - napunite tanjire svežim sezonskim voćem i povrćem i pobrinite se da unosite dovoljno tečnosti!

Namirnice koje imaju prednost

Slatko voće – jabuke, marelice, smokve, trešnje, grožđe, lubenice, dinje, šljive
Slatko i gorko povrće – tikvice, špargla, paprike, mlad kukuruz, krastavci, klice
Žitarice – ječam, beli pirinač, proizvodi od integralne pšenice
Pasuljaste biljke - treba ih povremeno jesti zbog njihove vlažne prirode
Proizvodi od soje – tofu, sojino mleko
Semenke bundeve, suncokreta
Domaći mlečni proizvodi – sveži sir, kravlje mleko, kozje mleko
Začini – sveži bosiljak, korijander, kumin, kopar, komorač, nana, šafran
Ulja (umereno) – maslinovo, suncokretovo
Piće – voda, sveži voćni sokovi od slatkog voća, sokovi od povrća (slatkog i gorkog)
Ohlađeni mlečni napici i proceđene supe od povrća
Biljni ohlađeni čajevi – od kamilice, komorača, hibiskusa, koprive, nane

Letnji ajurvedski meni

Pre doručka: pahuljice sa sojinim ili domaćim kravljim mlekom
Doručak: voćna salata
Ručak: pšenični krekeri, namaz od povrća i mešana salata od povrća
Užina: biljni čaj
Večera: kuvani pirinač, pire od povrća
Desert: puding od vanile ili pšenični griz kuvan s voćem (ohlađen)
Piće: prirodni voćni sok razređen jednakom količinom vode

foto: esquire.rs, nutricia.rs, arhiva.superzena.net

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""