Zdravlje
06.05.2015.

Vožnja bicikla za bolje zdravlje

Sunčano vreme najbolje je za rekreaciju u prirodi. Ali bicikl ne mora biti samo rekreatvno sredstvo za slobodno vreme, već je i idealno prevozno sredstvo. Ako puno radite i imate brojne obaveze koje Vam ne ostavljaju previše vremena za fizičku aktivnost i vežbanje, bicikliranjem do posla ili fakulteta možete odraditi odličan trening. Osim što ćete uštediti vreme i novac, napunićete se pozitivnom energijom za ostatak dana, a pritom svakim danom sve više raditi na jačanju telesne kondicije, mršaviti i jačati mišiće.

Vožnja bicikla poboljšava kondiciju, mišićni tonus, cirkulaciju, skida suvišne kilograme, čuva srce i mentalno zdravlje, produžava život, a najbolje ga je voziti ujutru

Stručnjaci tvrde da je samo desetak minuta vožnje bicikla dnevno dovoljno da poboljšate kondiciju, mišićni tonus, cirkulaciju, zdravlje zglobova... Pola sata dnevno ojačaće vaše srce, pokrenuti metabolizam, ojačati leđne mišiće i kičmu. Vožnja bicikla je i idealna zamena za trčanje, jer je mogućnost povrede manja, a aktiviraju se mnoge grupe mišića - nogu, zadnjice, stomačni, grudni, mišići ruku...

Bicikl je i idealan način da sagorite suvišne kalorije i liniju na zdrav način dovedete do perfekcije, pa ga nazivaju i "pokretna" teretana. Aktivno okretanje pedala vrlo uspešno usporava puls, što znači da je srce zdravije i produktivnije. Poboljšava se i rad disajnih organa, jača nervni sistem, smanjuje stres i sklonost ka depresivnim stanjima, snižava krvni pritisak, otklanja migrena.

Izgubićete kilograme ako trenirate četiri ili pet puta nedeljno, a za održavanje telesne težine dovoljno je dva puta. Ipak, obazrivo to radite, u skladu sa fizičkom spremnošću i godinama, kako bi se telo postepeno navikavalo na opterećenje. 

Jako je važno da pre nego što počnete da vežbate zagrejete telo istezanjem. Ne bi bilo loše da takve vežbe ponovite i posle treninga. Vrlo je bitno i da tokom vožnje unosite tečnost, naročito ako vozite po toplom vremenu. To znači da vam je potrebno 0,75 l za sat vremena vožnje, litar ukoliko je vrućina.

Prilikom vožnje bicikla leđa treba da budu prava, kako bi sprečili bolove u krstima i vratnom delu.

Podesite sedište tako da ne krivite kičmu. Noge treba da budu blago savijene, garderoba udobna i komotna. Stručnjaci smatraju da je bicikl najbolje voziti ujutru, jer se tada najviše podstiče stvaranje vitamina D, koji vezuje kalcijum u kostima i sprečava osteoporozu.Neka istraživanja pokazuju da vožnja bicikla produžava život za čak pet godina. 

VOŽNJA U TRUDNOĆI

Ukoliko volite da vozite bicikla, a trudni ste, nema razloga da prekidate u prvom trimestru. Ipak, stručnjaci savetuju da vozite po ravnom terenu, bez prevelikog opterećenja i ne po previše toplom vremenu. Takođe, to je i odlična preventiva za proširene vene, koje su čest problem trudnica. Pola sata do sat lagane vožnje koristiće i vama i bebi, naročito ako vozite na svežem vazduhu. Možete da vozite sve dok veličina stomaka ne počne da vam narušava ravnotežu. Ukoliko imate bilo kakvih problema ili osećate nelagodnost, treba da prestanete sa vožnjom.

OVDE možete pogledati našu preporuku bicikala za odrasle.  

izvor: xplorerlife.rs

foto: xplorerlife.rs, blithespirits.co.uk, blog.biciciudad.com

 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno