Trudnoća
17.06.2016.

Kada početi sa vežbama nakon porođaja?

U trudnoći neke žene nagomilaju dosta kilograma i žele što pre nakon poroda smršati i izgubiti taj višak. No, nikako se ne preporučuje da s vežbanjem počinjete pre nego što prođe šest nedelja od porođaja. 

Neke žene se nakon porođaja vrlo brzo oporave i osećaju se spremnom za početak vežbanja, no pre nego što počnete svakako posetite lekara i napravite prvi pregled kako bi ginekolog potvrdio da je s vama sve u redu i da možete započeti s vežbama.

Ženama koje su rodile prirodnim putem oporavak traje puno kraće te se njima savetuje da i pre krenu s vežbanjem, u odnosu na žene koje su rodile carskim rezom. Carski rez je operacija i vreme oporavka je puno duže nego kod prirodnog porođaja.

Na početku započnite s laganim vežbama pa onda postepeno kroz mesece pojačavajte tempo. Bez obzira jeste li rodile prirodnim putem ili carskim rezom, hodajte što više. Šetnje na svežem vazduhu prijaće vama, a i vašem detetu. Hodajte što više, krećite se i tako će vam nakupljeni kilogrami što brže otići i osećaćete se svežije, poletnije i zdravije.

Na početku vežbanja izbegavajte trbušnjake sve dok vam se razdvojeni trbušni mišići ne vrate na svoje mesto. S vežbanjem pričekajte sve do osme nedelje nakon porođaja kako bi bili sigurni da se sve polako počelo vraćati na svoje mesto. Doktor će detaljnim pregledom najbolje moći ustanoviti u kojem su stanju mišići, odnosno jesu li se vratili na početni položaj.

Vežbanje će vašem telu pogodovati i omogućiti da se lakše vratite u formu. Pokušajte se što zdravije hraniti i piti što više tečnosti, a posebno vodu. Ako ste dojilja, vežbanje se takođe savetuje, no nemojte izvoditi vežbe koje vam stvaraju bol pri dojenju. Pre svakog vežbanja dojite svoje dete kako vam grudi ne bi bile teške i napete pa pritom otežale vežbanje.

Kod vežbanja se preporučuje sportski grudnjak koji vas neće stezati i s kojim ćete nesmetano vežbati. Osluškujte svoje telo i ako počnete krvariti neposredno nakon vežbanja, obratite se svom lekaru Postoji verojatnost da niste još spremni za početak vežbanja. Izbegavajte jak tempo i nemojte se forsirati s vežbanjem i dovesti svoje zdravlje u pitanje.

izvor: zena.rtl.hr

foto: lepotaizdravlje.rs, mamaibeba.com
 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno