Trudnoća
17.02.2016.

Kako efikasno ublažiti jutarnje mučnine?

Oni koji tvrde kako je trudnoća najlepše razdoblje u životu sigurno nikad nisu iskusili jutarnje mučnine. Trudnoća jeste nešto posebno, ali sa sobom nosi i mnoge ne baš tako sjajne stvari a jedna od njih je i jutarnja mučnina.

Ipak, s biološkog gledišta jutarnja mučnina dešava se s razlogom jer može zaštiti vaše dete s obzirom na to da se tako smanjuje rizik od bolesti koje se prenose hranom.

Kako god bilo, povraćanje mesecima nije nimalo zabavno. Ako muku mučite s jutarnjim mučninama, otkrivamo vam nekoliko odličnih saveta kako da ih ublažite.

1.Jedite češće. Pojedite nešto svaka dva sata, čak i ako vam nije do toga. Dakle, bolji su češći, ali manji obroci.
2.Nemojte se prejedati. Prepun želudac jednako je loš kao i prazan želudac.
3.Na svom noćnom ormariću držite obične krekere i pojedite ih nekoliko pre nego ujutro ustanete iz kreveta.
4.Više jedite hladne namirnice poput salata, jogurta, voća i hladnih supa i čorbica. Naime, topla hrana ima i jači miris koji može podstaknuti mučninu.
5.Pijte dovoljno vode. U običnu vodu možete dodati kriške voća, a takođe možete piti mineralnu i kokosovu vodu. Vrlo je važno da ne dehidrirate.
6.Pre spavanja pojedite namirnice koje sadrže proteine i ugljene hidrate poput muslija s mlekom ili jogurtom.
7.Hladna tečnost vašem će želucu bolje prijati od tečnosti na sobnoj temperaturi. Pijte polako, u malim gutljajima.
8.Držite narandžu u svojoj torbi. Ponekad osećaj slatke i osvežavajuće tečnosti u ustima pomaže.
9.Razmislite koje vam namirnice izazivaju mučninu i izbacite ih sa svog jelovnika. To bi mogla biti jaja, prokelj, kafa ili tunjevina.
10.Miris peperminta takođe pomaže. Nabavite eterično ulje od nane i udišite miris svaki put kad osetite mučninu. Ili dodajte nekoliko kapi ulja u vodu i držite na radijatoru.
11.Akupunktura jednom mesečno dobro će uticati na vaše zdravlje, nivo energije i poboljšati vam san.
12.Izbegavajte jake kozmetičke proizvode od čijeg vam se mirisa okreće želudac.
13.Umor pojačava jutarnje mučnine pa se pobrinite da dovoljno spavate. Nakon ručka malo odremajte. To će vam pomoći da izdržite ostatak dana.
14.Obuzdajte stres. To je lako reći, a teže učiniti ali lučenje hormona stresa samo će pogoršati simptome vezane uz trudnoću.
15.Naučite da dišete. Kada osetite talas mučnine, dišite kroz levu nozdrvu a desnu začepite prstom. Dišite tako nekoliko minuta. To će umiriti vaše nerve.
16.Đumbir je odličan saveznik u borbi protiv mučnine. Narendajte đumbir u vruću vodu i pripremite sebi čaj.
17.Čičkovo mleko dobro je za pravilno funkcionisanje jetre i bubrega koji, ako ne rade dobro, mogu izazvati mučninu.
18.Izbegavajte previše začinjenu, masnu i prženu hranu koja bi mogla loše delovati na vaše varenje.
19.Izbegavajte previše šećera i slatko uopšte.
20.Nemojte nositi preuske pantalone koje stežu stomak jer bi to moglo pogoršati simptome mučnine.
21.Ako ništa drugo ne pomogne, uzmite slobodan dan i odspavajte Svet se neće zaustaviti ako jedan dan provedete u krevetu.

izvor: www.womenshealthmag.com 

foto: newhealthadvisor.com, stylepinner.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""