Trudnoća
20.08.2014.

Ishrana dojilja


Majka koja doji trebalo bi da ima tri glavna obroka i dve užine. Da bi zadovoljila sve nutritivne potrebe, njen jelovnik treba da se sastoji od sledećih namirnica:

-žitarice: ceralije, pirinač, kukuruz, ječam, heljda, proso i ovas, hleb polubeli ili crni - 250 g dnevno

-testenine: italijanska kuhinja: pice, pite, lazanje, makaroni sa sirom, mesom, raviole, tortilje, torteline, špagete - do 300 g dnevno

-mesa: pileće, teleće, juneće, jegnjeće, ćureće, svinjsko (but ili slabina) - do 200 g dnevno

-riba: pastrmka, tunj, skuša, oslić i sve druge morske ribe - do 300 g dnevno

-jaja: 4 do 5 nedeljno

-sir: beli sremski, posan, neslan - do 150 g dnevno, ili kačkavalj do 30 g dnevno

-mleko, jogurt, kiselo mleko - do 500 ml dnevno

-ulje: maslinovo, suncokretovo, kukuruzno do 20 g dnevno

-povrće: sirovo ili bareno - do 350 g dnevno

-voće: sveže ili sokovi - do 400 g dnevno

-med: 50 g dnevno

-šećer: 15 g dnevno

-napici: voćni sokovi, ruski kvas, boza, mineralne negazirane alkalne vode, limunada, đus, čaj od anisa ili voćni čaj

foto: quinoasure.com, paindoctor.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

06.
Jul
2024
Trudnoća
14.
Feb
2024
Trudnoća
08.
Nov
2023
Trudnoća