Roditeljstvo
20.06.2016.

49 rečenica kojima ćete smiriti nervozno dete - II deo

Uz ove rečenice vaš mališan će se osetiti sigurnije i lakše će prevazići stresne trenutke. Prvi deo saveta pogledajte OVDE

26. „Hajde da napravnimo listu svih ljudi koje voliš“

 

Psiholozi kažu da je anksioznost najveći „ubica“ ljubavi. Ako je to istina, to znači da je i ljubav najveći „ubica“ anksioznosti. Ukolko dete na ovaj način podsećate koje sve ljude voli i zbog čega, ljubav će zameniti anksiozno raspoloženje.

27. „Seti se...“
Sposobnost rađa poverenje. Poverenje elliminiše anksioznost. Ukoliko pomognete detetu da se seti trenutaka kada je sa vama prevazišlo trenutke anksioznosti daće mu osećaj da je sposobno da prevaziše takve momente i da ima iše poverenja u sebe i svoje sposobnosti.

28. „Ja sam već sada ponosna na tebe“
Kada mališan zna da ste vi već zadovoljni njime i naporima koje ulaže i bez obzira na izhod situacije, ublažava njihovu potrebu da uvek sve urade perfektno – što je za mnogudecu izvorvelikog stresa.

29. „Hajmo u šetnju“
Fizička aktivnost oslobađa osećaj anksioznosti, sagoreva energij i opušta mišiće koji su zgrčeni usled stressa štoutiče na poboljšanje raspoloženja. Ukoliko niste u mogunosti da u tom trenutku prošetate, možete provežbati na lopti za pilates ukoliko je imate ili uradite jednostavne vežbe istezanja, preskaćite konopac  i sl.

30. „Hajde da posmatrmo kako ova uznemirujuća misao prolazi“
Zatražite od detetada sezajedno pretvarate da je anksiozna misao ustvari voz koji se zaustavio u stanici iznad njegove glave. Kroz nekoliko minuta, kao i svi vozovi, i ovaj će krenuti ka svojoj sledećoj stanici.

31. „ Uzimam duboki udah“
Pokažite svom detetu kako da se smiri a vi mu poslužite kao ogledalo, kao model. Ukoliko dete to poželi, možete ga prisloniti na grudi tako da može da oseti  vaš ritam disanja i da tako reguliše svoj.

32. „Kako ti mogu pomoći?“
Dozvolite detetu da da vas vodi kroz situaciju i da vam ukaže na to koju  umirujuću strategiju preferira u konktetnoj situaciji .

33. „Ovo osećanje će proći“
Često, deca će se osećati kao da se njihova uznemirenost neće završiti. Umesto da ih ućutkujtee, izbegavate ili gušite njegove emocije, podsetite ga da je olaškanje na putu i samo đto nije stiglo.

34. „Hajde da zajedno stiskamo ovu stres loptu“
Kada dete anksioznost poveže sa loptom osetiće olakšanje. Ovakvu loptumožete kupiti ili je napraviti sami od balona napunjenog brašnom ili pirinčem.

35. „Vidim da je Straško zabrinut. Hajdeda naučimo Straška da ne brine.“
Smislite Lika sa imenom koji ćo da predstavlja brigu –recimo Straško. Recite detetu da je Straško zabrinut i da ga morae naučiti na koji način da se odbrani i savlada zabrinutost.

36. „Znam da je ovo teško“
Potvrdite detetu da je situacija teška. Vaša ptvrda pokazuje mu da ga poštujete.

37. „Imam tvog mirisnog drugara ovde“
„Mirisni drugar“ – parfem parfimisana ogrlica,raspršivač ili mirisnokastuče mogu da ublaže nervozu pogotovo ukolikosu u mirisnim notama lavande žalfije kamilice, jasmina ili sandalovine.

38. „Pričaj mi o tome“
Bez prekidanja slušajte dete dok vam govori o tome šta ga brine. Dok vam govori o svom problemu koji ga muči moći će polako da procesuje svoje misli i da na taj način dođe do rešenja koje će mu najviše odgovarati.

39. „Ti si tako hrabar“
Podržavajte dete u stavu da je spospbno da vlada situacijom iohrabrite ga da ovaj put uspe.

40. „Koju strategiju za smirivanje želiš da koristimo sada?“
Zbog toga što je svaka stresna situacija drugačija, dozvolite detetu da bira koju će strategiju za smirivanje koristiti.

41. „Proći ćemo kroz ovo zajedno“
Podržavajući dete svojim prisustvom i posvećenošću, ohrabrićete ga da istraje dokse zabrinjavjuća situacija ne završi.

42. „Šta još znaš o tome( o stresnoj situaciji/stvari)?“
Kada je vaš mališan suočen sa konstantnimstresom, istražite sa njim otome što ga plaši ali u tenucima kad aje smireniji. Čitajte o tome što ga plaši i naučite o njegovom strahu što je moguće više. Kada se strah pojavi ponovo, podsetitedete da se priseti svega toga o čemu ste učili zajedno. Ovakva tehnika oduzima  moć onome što ga plaši i ohrabruje dete.

43. „Hajmo zajedno do tvog srećnog mesta“
Vizualizacija je moćna alatka protiv anksioznosti. Kada je vaše dete smireno, vežbajte ovu strategiju sve dok mu ne pređe u naviku da je koristi uspešno i tokom stret+snih momenata

44. „Šta želiš da ja učinim za tebe?“
Pitatje dete štamu je potrebno od vas. Možda je to zagrljam, malo prostora ili možda vaše viđenje rešenja.

45. „Ukoliko bi svom osećanju dao neku boju, koja bi to boja bila?“
Pitati osobu u trenutku nervoze da identifikuje ono što oseća ravno je nemogućem. Aliukoliko ga pitate da svoje osećanje izrazi kroz boju , dajete mu šansu da svoje stanje poveže sa nečim jednostavnim. Nakon toga, pitajte ga da vam pojasni, zbog čega je izabralo baš tu boju.

46. „Dozvoli mi da te zagrlim“
Zagrlite dete, ili ga postavite u krilo. Fizički kontakt omogući će mališanu da se opusti i oseti bezbedno.

47. „Sećaš li se kako si uspeo u___?“
Kada podsetite dete na njegove ranije uspehe pomoćićete mu da lakše prebrodi trenutnu situaciju.

48. „Pomozi mi da pomerim ovaj zid“
Težak posao kao što je „guranje“ zida, oslobađa tenzije i negativnih emocija. Trake otpora takođe pomažu.

49. „Hajde da napišemo novu priču“
Vaše dete već je osmislilo priču o tome kako će se u budućnosti situacija razvijati što ga može učiniti nervoznim. Prihvatite njenovu verziju ali ga upitajte da razmotrite još nekoliko  opcija kakvo bi razrešenje situacije moglo da bude.

izvor: gozen.com

foto: worrywisekids.org, worrywisekids.org, parents.com, popsugar.com, bebeboom.mk, mojpedijatar.co.rs, cwcsf.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""