Kuvar
27.10.2015.

Brokoli - riznica dragocenih sastojaka

Ranije su decu u Americi puno hranili spanaćem, a kao što znate njegov glavni promoter bio je čuveni mornar Popaj. Međutim, poslednjih godina su svi odlepili na brokoli, a saznaćete i zašto.

Da počnem od toga da je brokoli odličan izvor vitamina. Ima skoro 2.5 puta više vitamina C nego citrusi (pomorandža, limun, grejp itd.). Po sadžaju provitamina A (vitamina lepote i dobrog vida) brokoli znatno premašuje drugo povrće i zajedno sa bundevom, šargarepom i batatom, osnovni je njegov izvor.

Zamislite,  jedna šolja sitno naseckanog svežeg brokolija (oko 150 g) daje vam duplo više vitamina C od preporučene dnevne doze, a vitamina A ¾ dnevne doze. Pored toga, brokoli je bogat mineralima, kao što su kalijum, kalcium, fosfor, natrijum, cink i gvožđe.

U odnosu na svog najbližeg rođaka – karfiol, brokoli ga premašuje po sadržaju mineralnih soli i proteina. A protein brokolija je veoma hranljiv. Na primer, on sadrži lizina i triptofana (esencijalne aminokiseline) isto kao i belance običnog kokošjeg jajeta.

Ali, to nije sve! Zahvaljujući velikom sadržaju fiziološki aktivnih materija, brokoli se preporučuje srčanim bolesnicima i obolelima od raka. Upotreba brokolija izrazito pomaže kod čira želuca i doprinosi čišćenju creva od toksina. Hlorofil koji sadrži brokoli povoljno utiče na krvnu sliku, a polen u njegovim cvetovima (koji se ne vidi) ima lekovita svojstva.

Za one koje vode računa o svojoj liniji, dobro je znati da brokoli ima samo 30 Kcal na 100 grama! Tako da možete slobodno jesti brokoli u velikim količinama.

Najbolje je jesti sirovi brokoli ili pripremljen na pari. Ako ga kuvate, vodite računa da vreme termičke obrade bude što kraće. Što duže kuvate brokoli, manje vrednih sastojaka ostaje!

Ovaj recept bih svrstala u takozvani „zdravi fastfood“. Brokoli kuvamo vrlo kratko tako da pored uštede vremena dobijemo hranljivo jelo puno vitamina.

Brza i zdrava čorba od brokolija

Glavica brokolija
Glavica crnog luka
1 kašika maslinovog ili drugog nerafinisanog ulja
so
biber
malo muskatnog oraščića
Sitno naseckati luk. Ubaciti ga u šerpu, dodati maslinovo ulje, ½ šolje vode i dinstati luk dok ne postane providan. Zatim dodati cvetove brokolija i preliti ih vrelom vodom tako da samo pokrije brokoli. Dodati so, biber i prstohvat muskatnog oraščića. Kuvati 3-5 minuta. Ugasiti vatru i prosuti 1-1,5 šolje supe kako bi čorba bila gušća. Izmiksati sve u blenderu ili štapnim mikserom. Posuti svežim začinskim biljem.

Ako konzumirate mlečne proizvode, možete dodati u tanjir kašiku kisele ili slatke pavlake. 

izvor: vita.rs

foto: mamabee.com, baby-ing.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""