Kuvar
26.07.2015.

Šta jesti na +40? Preporuke za letnje obroke

Posledice koje vrućine mogu imati na ljudski organizam, možemo osim pravilne zaštite od sunca, sprečiti i laganom ishranom i uzimanjem dovoljno tečnosti. Donosimo vam neke od preporuka o letnjoj ishrani u kojima je naglašena važnost uzimanja dovoljno tečnosti, izbegavanje prekomernog soljenja hrane kao i o namirnicama koju treba jesti i onima koju treba izbegavati

Letnja ishrana podrazumeva i unos mlečnih proizvoda koji najbolje odgovaraju u hladnom obliku poput zaleđenih jogurta i sladoleda. Hladna lubenica i dinja idealne su za slatko osveženje kao međuobrok kao i voćne salate. Voda s aromatizovanim dodacima i bez šećera odličan su izbor za vruće dane. Pijte vodu aromatizovanu voćem koja osigurava dodatan izvor vitamina i minerala. Alkoholna, gazirana i slatka pića, kao i pića s kofeinom samo će pojačati proces dehidratacije jer stimulišu izlučivanje, pa ih treba umereno konzumirati za vreme vrućina.

Donosimo vam jedostavan recept za laganu letnju salatu. 

Krompir salata s rukolom

Sastojci:

-5-6 krompira srednje veličine
-60-70gr sveže rukole 
-1 luk srednje veličine
-3 kašičice maslinovog ulja
-3 kašičice sirćeta 
-so



Priprema:
Krompire oljuštite, isecite na kocke i kuvajte u slanoj vodi otprilike 20 minuta. Gotovi su kad ih probodete viljuškom, a oni se lako razdvajaju. Krompir ostavite da se malo ohladi, da bude mlak, a u međuvremenu operite rukolu. Na mlaki krompir stavite naseckani luk, sirće, ulje i so, pa promešajte. Dodajte rukolu na krompir koji mora biti još uvek topao da rukola na njemu "uvene". Sve dobro izmešajte i poslužite.

Ova salata je u osnovi kao klasična krompir salata, ali rukola joj daje poseban ukus.  Poslužite uz lignje, ribu ili piletinu, jer će tada ukus najbolje doći do izražaja.

izvor: zena.hr

foto: wannabemagazine.com, www.lepotaizdravlje.rs, 30minuta.rs

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""