Iako većina dece već od prvog rođendana rečima, mimikom ili povlačenjem odraslih za ruku ume da pokaže da je žedna, kad se zaigra, zagleda u crtać ili video-igricu zaboraviće na sve oko sebe, pa čak i na potrebu za tečnošću. Zato nije loše da ih podsećate i da im uvek, kako biste im usadili zdrave navike, najpre nudite vodu, iako će se većina radije opredeliti za sok ili neki gazirani napitak.
Ako ne znate da li da popustite ili ne, pogledajte šta dete treba da pije i koliko tečnosti treba da unosi.

VODA: Obična voda, ona sa česme, najbolje je piće i za decu i za nas. Bebama koje sisaju nije neophodna dodatna tečnost, ali zato one koje se hrane mlečnom formulom treba dodatno pojiti. Čim pređe na nemlečnu hranu detetu se daje voda, bilo flaširana, bilo česmovača. Dete uvek treba da pije iz svoje čiste bočice, šolje i čaše, i zato nemojte da ga pojite iz vaše čaše ili flaše.

MLEKO: Čim napune dve godine, deci dajte mleko s manjim procentom masnoće. Za one mlađe od tog uzrasta najbolje je majčino mleko, mlečna formula za njegov uzrast ili punomasno pasterizovano mleko, ali samo kao dodatak kačicama ili kuvanim obrocima.
Deci od dve do osam godina dovoljne su dve šolje mleka, a starijima od osam godina i tinejdžerima tri šolje, zbog povećane potrebe organizma za kalcijumom i vitaminom D. Ako ne vole mleko, neka piju jogurt.

SOK: Deca mlađa od šest godina ne bi trebalo da piju više od 150 do 200 ml soka, a školarci do 400 ml i to isključivo onih od sveže ceđenog voća. Ako se odlučite za industrijske proizvode birajte one koji sadrže 100 odsto voćnog soka, ali bez dodatog šećera. Sok možete da date detetu i umesto voćne užine, ali što ređe jer ne sadrži vlakna koja se nalaze u svežem neobrađenom voću.

GAZIRANI NAPICI: Zaista nisu namenjeni deci jer su puni kofeina i šećera. Ovo deca ne treba da piju.
Izbegavajte i sportske napitke jer obiluju šećerom, ali ne i hranljivim materijama. Kao što im ime govori, prvenstveno su namenjeni sportistima. Ako vaše dete ima intenzivne treninge, nek s vremena na vreme popije neki od njih.

ENERGETSKA PIĆA: Osim što deci nisu potrebna, ona su i potencijalno opasna. U većini evropskih zemalja vode se kampanje za potpunu zabranu prodaje energetskih napitaka deci.

Foto: cabothealth.com.au, freedrinkingwater.com, mnn.com, thedailybeast.com, nydailynews.com, yougov.co.uk