Zdrava ishrana
06.05.2014.

Zlatna pravila mediteranske ishrane

Mediteranska kuhinja je neprikosnoveni pobednik u kategoriji najzdravije kuhinje sveta. Recite „da“ ribi, voću, povrću, maslinovu ulju i oraštastim plodovima, a smanjite u režimu prehrane slatkiše, masno meso i mlečne proizvode.
Hrana koja se preporučuje:
-crni, ražani, integralni hleb ili zamene za hleb (kačamak, špageti, integralni pirinač, pasulj, sočivo, kuvana pšenica, kuvani kukuruz, ovsene i ječmene pahuljice)
-kiselo , slatko mleko i jogurt sa manje od l.6 % mlečne masnoće, nemasni sirevi
-piletina,ćuretina, teletina, junetina, govedina, rečna i morska riba (haringa, skuša, tunjevina, losos), konjsko meso, divljač,
-od suhomesnatih proizvida pileća i ćureća prsa, goveđi proizvodi koji nisu slani, tunjevina i sardine oceđeni od ulja
-dva do tri barena jajeta nedeljno

Hrana koja se ne preporučuje:
-beli hleb, proizvodi od belog brašna, lisnata testa
-punomasni sirevi i kačkavalj, puter, kajmak, margarin, krem sirevi
-svinjsko meso i svinjske prerađevine,pašteta, džigerica, čvarci
-tovljene rečne ribe - som, šaran
-pržena jaja
-ako osoba ima šećernu bolest ne konzumirati - groždje, smokve, šljive i banane

slika: mondo.rs

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""