Zdrava ishrana
30.05.2018.

Dobra je i voda s voćem

Prosečne dnevne temperature već sada su neočekivano visoke, pa se brže ožedni, ali to ne znači da nam deca piju dovoljno vode. Ma kakvi! Većina njih će radije posegnuti za čašom soka, gaziranog ili negaziranog, a za vodom samo ako ne mogu da biraju ili nakon naše naših opomena. Sok je sladak, ima boju, nekad i mehuriće, a voda je, kažu klinci, prazna.
Naravno da nisu u pravu. Voda nema alternativu.

Koliko god se dete bunilo, insistirajte da žeđ gasi vodom, a da sokove pije samo povremeno, naročito one industrijske koji su puni šećera, veštačkih boja i aroma. S obzirom na to da deca imaju znatno manju težinu nego odgrasli, lakše mogu i da dehidriraju, a često zaokupljeni igrom zanemaruju žeđ. Smatra se da deca do treće godine dnevno treba da piju do 1,3 l tečnosti, do pete godine 1,6 l, a do 13. oko 1,9 l tečnosti dnevno. Kad kažemo tečnost, prvenstveno mislimo na vodu koja, da biste privoleli decu da je piju, može da bude i "obogaćena". Možda će vam ova dva jednostavna recepta biti od koristi. 

Ledena oranžina
U litar vode dodajte sok od jedne pomorandže i malo leda. Osim narandži možete da koristite limun, grejpfrut, pa čak i komadiće jedne očišćene kriške lubenice.

Crveno-zelena voda
Jedan kivi i šaku jagoda isecite na tanke listiće, stavite ih u bokal, napunite ga vodom i ostavite da odstoji u fržideru nekoliko sati. Voće će otpustiti sokove, pa će ova hladna voda imati sjajan ukus. 

foto: Solo Recetas, PopCulture.com, MomJunction

Ostavi komentar

Preporučeno

29.
Apr
2019
Zdrava ishrana
09.
Apr
2019
Zdrava ishrana
12.
Feb
2019
Zdrava ishrana