Zdrava ishrana
03.10.2016.

Deca i slatkiši: kada, kako i koliko?

Šarene bombone, neodoljive čokoladice, zarazne grickalice… Sve te napasti mame decu kojima su slatkiši jedna od najvećih radosti. A kako ih oni ne bi voleli kada i mi odrasli često posežemo za njima. Štaviše, imamo celu kuhinjsku fijoku ili element ispunjen ‘zabranjenim slatkim’. Dok istovremeno svi znamo da je činjenica da slatkiši nisu ništa drugo nego prazne kalorije koje čak mogu oslabiti organizam i narušiti imunitet

Koliko puta (ako ne i svakodnevno) čujete moljakanje za 'nečim slatkim' ili desertom nakon ručka. Deca znaju biti itekako uporna u nameri da dobiju željenu čokoladicu ili bombonu. Ako vam se konzumacija slatkih zalogaja vašeg deteta čini preterana, posebno ako dete nema raznoliku ishranu, vreme je za promenom prehrambenih navika pri kojima treba biti dosledan. Nemojte detetu nuditi slatkiše kao zamenu za zdrav obrok, ali isto tako niti kao nagradu zato što je nešto pojelo.

Ako ne želi pojesti ručak, možete reći da je to u redu ukoliko nije gladno. Ako nakon toga traži da pojede nešto slatko, nežno, ali odlučno odbijte i ponovo mu ponudite ručak. To se može ponoviti jako puno puta, jer deca su vrlo uporna mala bića, ali odgovornost je na vama pa vi budite uporniji. Rešenje su mali zdravi zalogajčići.

Bitno je unapred planirati i predvideti situaciju, pa pre nego što dete ogladni pri ruci imati spremnu neku zdravu grickalicu ili mali zalogajčić za međuobrok. Kako bi privoleli dete da proba nešto novo što je pritom i zdravo, pri dekoraciji i začinjanju zalogajčića upotrebite svu raspoloživu maštovitost.

Također deca vole probati ono što su sama pripremila, pa ih je dobro, naravno u zavisnosti od njihovog uzrasta, manje ili više uključiti u pripremu jednostavnih i zdravih slanih i slatkih zalogajčića. Boravak na svežem vazduhu i kretanje, isto su tako važan deo zdravih životnih navika, pomažu otvaranju apetita pa predstavljaju idealnu priliku u kome se detetu može ponuditi neki novi i zdravi zalogajčić.

Osnovno pravilo je ne dozvoliti detetu da jede slatkiše neposredno pre nekog obroka. Takođe slatkiši ne treba da stoje nadohvat ruke. Prekomerno uzimanje slatkiša može se sprečiti redovnim i zdravim međuobrocima. I najvažnije, ne služite se slatkišima i grickalicama kao sredstvom nagrađivanja deteta.

izvor: roditelji.hr

foto: idiva.com, reference.com, pichakmag.ir

 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""