Alternativna medicina
29.07.2014.

Meditacija u pet koraka

1. Osamite se

Izaberite tiho mesto i zamračite sobu kako vam svetlost ne bi dražila oči. Isključite televizor, radio, kompjuter, sat i sve telefone. Ako meditirate na otvorenom, važno je samo da mesto bude tiho.

2. Prepustite se

Udobno se smestite, stavite ruke na kolena, pod glavu, kako vam je već zgodno, i nasmešite se sebi. Zatvorite oči, opustite telo, prepustite se potpuno sili zemljine teže. Ako vam ne polazi za rukom da se opustite, prvo ukočite sve mišiće, pa se onda opuštajte.

3. Vežbajte disanje

Potrudite se da osetite celo svoje telo. Uživajte u svojoj smirenosti, udobnosti, opuštenosti i bezbednosti. Slušajte kako vam srce kuca mirno i snažno. Dišite lagano, slobodno i duboko. S vremena na vreme udahnite duboko. Dok zadržavate dah, razmišljajte o tome koliko ste smireni i koliko vam je udobno. Na ovaj način dišite od 10 do 20 minuta.

4. Budite strpljivi

Nemojte odmah očekivati velike rezultate, budite zadovoljni šta god da osetite. Budite strpljivi i istovremeno znatiželjni. Ne treba da osećate krivicu ako jedan dan propustite meditaciju.

5. Steknite naviku

Pokušajte da meditirate ujutro posle buđenja ili uveče, kada su obaveze iza vas, ili jednostavno pronađite vreme koje vam najviše odgovara, na primer u toku pauze za ručak.

foto: lovesensa.si


 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

06.
Oct
2021
Alternativna medicina
24.
Sep
2021
Alternativna medicina