Zdravlje
03.07.2016.

Promenom ishrane sprečite zatvor kod dece

Zatvor kod dece nije ništa neobično i najčešće se može rešiti ishranom koja u sebi sadrži vlakna koja pomažu u probavi, pa prema tome i lakšem i redovnom pražnjenju stomaka.

Kod ozbiljnijih problema sa zatvorom svakako je potrebno potražiti pomoć lekara koji može prepisati određene lekove za podsticanje probave, ali ipak većina slučajeva se može rešiti promenom ishrane.

Evo, koja hrana može pomoći. Na vama je da deci tu hranu poslužite na način tako da će je hteti pojesti. Potrudite se da ta hrana postane sastavni deo dnevnog i nedeljnog menija, pa će se ti problemi ređe događati ili će u potpunosti nestati.

Šljive – Sveže ili suve šljive definitivno su na prvom mestu kada je u pitanju podsticanje probave, jer sadrže sorbitol, prirodni laksativ, te su bogate vlaknima.

Kruške – Bogate su vlaknima i većini dece ukusna, pa su zbog toga odlična namirnica za podsticanje probave.

Brokli – Bogat je vlaknima, pa prema tome i dobra preporukada za podsticane probave. Najbolja je ako se kuva na pari, spremi u supi ili varivu ili ispeče u rerni.

Semenke od lana – Osim što su bogate omega-3 masnim kiselinama, bogate se i vlaknima i mogu se jesti sirove, ali i kao dodatak jelima. Možete ih samleti te dodati u sirne namaze, salate, variva, supe, a cele posipati po pecivima i tako dalje.

Šargarepa – Bogate se u vlaknima, ali se moraju jesti sirove, jer kuvanjem i ceđenjem soka će izgubiti vlakna.

Pasualj i grašak – Verovatno svi znate koliko je pasulj odličan za probavu. Možete ga spremiti na bilo koji način, jer neće izgubiti vlakna.

Breskve – Svježe ili suhe, bogate su vlaknima. Najbolje ih je jesti s kožom.

Kelj – Bogat je vlaknima, ali nije baš omiljen kod dece. Pokušajte ga spremiti u gustoj supi ili slično.

Smokve – Omekšavaju stolicu i bogate su vlaknima. Bolje delovanje imaju sveže smokve, ali nisu lože ni sušene.

Celovite žitarice – Sve vrste celovitih žitarica bogate su vlaknima, ali i proteinima, vitaminima i mineralima što je vrlo važno za zdravlje i razvoj dece, ali redovnu probavu.

Ananas – U sebi sadrži prirodni laksativ koji pomaže crevima u probavi. Može se konzumirati u obliku prirodnog soka ili kao celovito voće.

Papaja – Bogata je vlaknima i vitaminom A. Najbolje je jesti je s kožom.

Kokice – Ovo će sigurno biti jedno od omiljenih dečjih hrana za podsticanje probave. Naime, kokice su bogate vlaknima, no svakako se potrudite da spremite kokice kod kuće, da budu bez previše soli, masnoća i nepotrebnih aditiva.

Jogurt – Najbolji su oni obični s dodatkom probiotika, no ako dete radije jede voćni jogurt i on će poslužiti.

Probiotici – Mogu se kupiti u apotekama kao dodatak ishranii.

izvor. Zena.hr

foto: mojpedijatar.co.rs,kakopedija.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""