Trudnoća
25.12.2016.

Kako se rešiti nesanice u trudnoći?

Nesanica je prilično česta u trudnoći, dešava se kod oko 75% trudnica i u većini slučajeva je hronična ili se javlja povremeno. Često mokrenje, grčevi u nogama i stres su neki od najčešćih slučajeva sa kojima se trudnice suočavaju. Tražite li odgovore kako se naspavati u trudnoći, postoji nada.

Nesanicu u trudnoći često uzrokuje nekoliko razloga koji nemaju isti učinak na većinu ljudi. Zbog trudnoće ste u većem stresu i imate i druge probleme koji doprinose nedostatku sna. Stoga ako se pitate koji su to razlozi, evo većine: teskoba, žgaravica, bolovi u leđima, jako živi snovi, hormonalne promene i stres koji vaše telo trpi dok vam raste stomak. A osim uobičajene jutarnje mučnine morate se nositi sa glavoboljom, vrtoglavicom i nervozom. Čim identifikujete što vam uzrokuje celokupan problem, bićete korak bliže potrebnom i željenom odmoru.

Nesanice tokom trudnoće se možete rešiti na jedan jednostavan način, a to je opuštanje. Teskoba i stres su dva glavna razloga zašto vam je tako teško da se naspavate. Morate znati da postoje određeni zdravstveni rizici koji prate nekvalitetan san, no zdravlje vaše bebe neće biti obuhvaćeno vašim problemom sa nesanicom. Vrlo je važno da naučite kako doći do preko potrebnog sna. Najvažnije je da naučite kako da se opustite i naučite se brinuti o sebi. Ne bi sve to smeli olako da shvatate.

Joga i meditacija neki su od načina opuštanja i oslobađanja od stresa koji su mnogim ženama pomogli. Ako niste u stanju previše da izlazite iz kuće i isprobavate nove stvari, nešto čime ćete poboljšati san možete učiniti sami kod kuće. Jedno što možete učiniti je prilagoditi sobnu temperaturu kako vam najviše odgovara i pobrinuti se da atmosfera bude smirena. Spavaća soba bi trebalo da bude prilagođena za spavanje. Ne sme biti pretopla ili prehladna, da ne drhtite čitavu noć. Dušek bi trebalo biti tvrd i ugodan, ali ne pretvrd, kako se ne bi ujutro budili sa ukočenim vratom, bolovima u leđima ili drugim bolovima. Okružite se opuštajućom muzikom ili snimcima zvukova iz prirode poput talasa ili kiše kako bi lakše zaspali.

Druga jednostavna tehnika koju možete isprobati je topla kupka pre spavanja da se lakše opustite. Neka vas partner izmasira kako bi vam se opustili mišići. Vežbanje vam takođe može pomoći kod opuštanja (ali ne u periodu 3 sata ili manje pre odlaska u krevet). Nemojte se previše naprezati pre spavanja jer će vas adrenalin od vežbanja držati budnom. 

Ako ne zaspete ni nakon pola sata, ustanite i bavite se laganim aktivnostima poput čitanja sve dok vam se ponovno ne počne spavati.

Da bi ublažili bolove u leđima, spavajte na strani. Savijte  kolena i stavite jastuk između nogu. Stavite jedan jastuk iza leđa i jedan ispod stomaka radi potpore. Uz težinu stomaka, spavanje na leđima bi moglo dovesti do probavnih i respiratornih problema, te sniženog krvnog pritiska i smanjene cirkulacije, što može loše utecati na vaše zdravlje i zdravlje vaše bebe.

Primetićete da postoje brojne stvari koje vam mogu pomoći da se rešite nesanice u trudnoći i moraćete otkriti koja vama najbolje odgovara za rešavanje tog problema.

Nesanica u trudnoći ne treba da bude teret. Na kraju, vi ni ne morate biti u onoj statistici koju smo naveli. Ako ipak imate probleme sa nesanicom, uz ove jednostavne tehnike rešićete se ovog problema i konačno se naspavati.

foto: saltabebe.com.ar, vivirmejor.com

 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno