Trudnoća
10.09.2016.

"Super" namirnice koje bi svaka trudnica trebalo da konzumira

Svi mi znamo da se moramo hraniti zdravo, a to posebno važi u trudnoći kada odgovornost imate i za svoje dete. Kod odabira namirnica na kojima će vam se bazirati ishrana morate odabrati one koje će imati najviše nutrijenata potrebnih vašoj bebi koja se razvija.

Na primer,, za vreme trudnoće potrebni su vam proteini i kalcijum za izgradnju kostiju i tkiva deteta. Potrebno vam je i više folne kiseline koja je takođe potrebna za pravilan razvoj, kao vi više gvožđa koji će pomoći crvenim krvnim stanicama da prenose kiseonik do vaše bebe.

U svemu tome pomoći će ove super namirnice.

Jaja
Jaja su izvrstan izvor proteina koji pruža detetu veoma potrebne amino kiseline. Sadrže i pregršt vitamina i minerala, uključujući i kolin, koji je potreban za razvoj bebinog mozga. Međutim, pobrinite se da ne jedete nedovoljno kuvana ili sirova jaja.

Jogurt
Jogurt pruža proteine, kalcijum i probiotike koji grade imunitet, održavaju zdrav nivo šećera u krvi i zdravlje probavnog trakta. Osim toga pomoći će i sa zatvorom koji često muči trudnice.

Bobičasto voće
Borovnice, maline, kupine i ostalo bobičasto voće veoma je ukusno, a i prepuno vitamina C, kalijuma, folne kiseline i vlakana. Trudnicama će koristiti i brusnice jer trudnoća donosi povećani rizik od infekcija mokraćnog sistema. Brusnica deluje kao prirodni antibiotik u urinarnom traktu pružajući posebne hranjive sastojke koje smanjuju sposobnost bakterija da se zadržavaju u urinarnom traktu.

Spanać
Ovo lisnato zeleno povrće sadrži vitamin A, kalcijum, B-vitamine i folnu kiselinu za energiju i razvoj deteta. Spanać je takođe poznat po svojim svojstva zaštite očiju zbog luteina, što doslovno deluje kao sunčane naočare za oči, pomažući i vama i vašem detetu.

Namirnice bogate omega-3 masnoćama
Omega 3 masne kiseline iz ribe (sardela, list, oslić, haringa, losos, som) i algi - kao i lanenih semenki i ulja - podstiču zdrav, razvoj bebinog mozga, kao i krvnog sistema. 

Mahunarke
Dodajte smeđi, crni, beli i crveni pasulj, sočivo, ili zrna soje u svoju prehranu. Jedite ih kao varivo, na salatu ili kao prilog. Osim što su bogati proteinima i vlaknima, takođe su odličan izvor hranjivih sastojaka kao što su gvožđe, folna kiselina, kalcijum i cink.

Još zdravih namirnica:

  • slatki krompie
  • brokoli
  • avokado
  • chia semenke
  • orašasto voće
  • nemasno meso
  • sveže isceđeni sok od narandže
  • zobene pahuljice
  • lisnato zeleno povrće

izvor: zena.rtl.hr

foto: lepotaizdravlje.rs, zena.blic.rs, samozazene.com

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""