Dojenje
05.08.2016.

Zašto je važno da se dojilje zdravo hrane?

Ukoliko dojite, vaša beba sve hranljive sastojke dobija od vas i zbog toga je veoma važno da zadržite zdrave navike u ishrani koje ste stekli u trudnoći.

Ako ste dojilja treba da imate ishranu kojom ćete zadovoljiti povećane nutritivne potrebe svog organizma, ali i obezbediti kvalitetno mleko za bebu.

POTREBAN VAM JE KALCIJUM
Kalcijum zauzima mesto broj jedan na listi onoga što treba da unesete u svoj organizam, pa samim tim i u dečji. Naravno, pronaćićete ga u mleku. Čak i ako ga ne volite nešto naročito, stisnite zube i potrudite se. No, ako volite jogurt, sir i ostale mlečne prozvode, oni svakako mogu zameniti mleko. Kada pijete mleko, trudite se da barem u tom periodu to bude prirodno mleko.

JEDITE VOĆE I POVRĆE
Mame, jedite što više voća i povrća! Ipak, vodite računa da neke namirnice koje unosite mogu izazvati tegobe kod odojčeta kao što su grčevi i nadimanje. Pojavu tegoba ponekad mogu da izazovu: luk, praziluk, celer, citrusno voće, karfiol, kupus, neki začini ... Međutim, njihov uticaj je individualan (bebe različito reaguju na pojedine namirnice). Zato osluškujte svoj organizam i izaberite ono što je najbolje za vas.

KUVANO MESO JE NAJBOLJI IZBOR
Što se mesa tiče, prasiće i jagnjiće bi bilo fino izbeći i mesto ustupiti goveđem i pilećem mesu. Kuvanom, naravno!

RIBA JE FAVORIT
Neka riba bude glavno jelo na meniju makar dva puta nedeljno. Podrazumeva se da to neće biti tunjevina iz konzerve, već kuvana, a što da ne ponekad i pržena riba obogaćena povrćem koje neće biti samo dekoracija na tanjiru.

KOCKICA ČOKOLADE, ŠTO DA NE?
Iako vam se tokom trudnoće i tek kako osldailo da tamanite slatkiše i grickalice, jedete puno začinjene hrane znajući da ćete imati čime da opravdate kilažu, vreme je da prestanete. Morate priznati da u trudnoći to tek nije bilo pametno. No, šta je tu je, beba je zdrava i treba učiniti sve da tako i ostane. Ne treba potpuno da zaboravite na čokoladu, ali jedna do dve kockice biće sasvim dovoljne za ceo dan.

KISELIŠ NEĆE PRIJATI VAŠOJ BEBI
Suviše kisela hrana kao što je povrće iz turšije, ali i crni luk, mogu kod bebe izazvati grčeve. Tako da ako želite duže da spavate tokom noći, izbegavajte kiseliš.

IZBEGAVAJTE ALKOHOL I KAFU
Pre nego što dođe vreme da beba jede, nikako četiri sata pre toga nemojte konzumirati alkohol. Isto važi i za kafu. Ako ste želeli da vas malo prodrma i razbudi, imajte na umu da isto tako utiče i na bebu koja je konzumira putem vas.

STOP LJUTOJ I ZAPRŽENOJ HRANI
Izbegavajte zapržena i ljuta jela, staro i usoljeno meso, salamu, divljač, mnogo hleba i testa, jer se možete previše ugojiti, a to šteti vašem zdravlju.

JELOVNIK ZA DOJILJE

Da bi zadovoljila sve nutritivne potrebe, jelovnik dojilje treba da se sastoji od sledećih namirnica:

-žitarice: ceralije, pirinač, kukuruz, ječam, heljda, proso i ovas, hleb polubeli ili crni - 250 g dnevno
-testenine: italijanska kuhinja: pice, pite, lazanje, makaroni sa sirom, mesom, raviole, tortilje, torteline, špagete - do 300 g dnevno
-mesa: pileće, teleće, juneće, jegnjeće, ćureće, svinjsko (but ili slabina) - do 200 g dnevno
-riba: pastrmka, tunjevina, skuša, oslić i sve druge morske ribe - do 300 g dnevno
-jaja: 4 do 5 nedeljno
-sir: beli sremski, posan, neslan - do 150 g dnevno, ili kačkavalj do 30 g dnevno
-mleko, jogurt, kiselo mleko - do 500 ml dnevno
-ulje: maslinovo, suncokretovo, kukuruzno do 20 g dnevno
-povrće: sirovo ili bareno - do 350 g dnevno
-voće: sveže ili sokovi - do 400 g dnevno
-med: 50 g dnevno
-šećer: 15 g dnevno
-napici: voćni sokovi, ruski kvas, boza, mineralne negazirane alkalne vode, limunada, đus, čaj od anisa ili voćni čaj

foto: mamaibeba.com, mogujatosama.rs

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""