Porodični ručak
13.07.2013.

Zdrava jestiva ulja

Zdrava jestiva ulja
Mnogi ne obraćaju pažnju na to koje ulje koriste, iako ono utiče ne samo na ukus jela već i na zdravlje.
Sa uljima, čak i lekovitim, ne bi trebalo preterivati. Muškarcima se preporučuje najviše sedam kašičica dnevno, a ženama ne više od pet. Podrazumieva se da ulje bude sveže ceđeno, nerafinisano.


Suncokretovo ulje
U tradiciji našeg naroda najviše je zastupljeno suncokretovo ulje. Iako je odličan izvor vitamina E, vrlo je kalorično. Jedna do dve kašičice dnevno zadovoljavaju potrebe organizma. Ovo ulje bogato je omega 6 kiselinama, ali nema omega 3, pa bi ih trebalo kompenzovati tako što ćete pojačati konzumiranje ribe. Suncokretovo ulje pogodno je za prženje jer se zagreva do visokih temperatura, ali trebalo bi da se upotrebti samo jednom. U suprotnom, ako se koristi za prženje više puta, postaje veoma štetno.
Maslinovo ulje
Simbol mediteranske kuhinje, bogato je nezasićenim masnim kiselinama koje snižavaju nivo  holesterola u krvi, pa samim tim smanjuje i rizik od bolesti srca i krvnih sudova. Istraživanja pokazuju da je maslinovo ulje dobra zaštita od pojave karcinoma dojke. U svakom slučaju, sadrži antioksidanse koji sprečavaju štetan uticaj slobodnih radikala na organizam. Maslinovo ulje ima relativno visok nivo zasićenih masnih kiselina, ali nije baš bogato omega 3 masnim kiselinama. Idealno je za pripremu salata i sosova, ali nije preporučljivo za prženje jer emituje štetne sastojke na visokim temperaturama.
 

Ulje od bundevinog semena
Mada njegova cena nije primerena svačijem džepu, ulje od bundeve bi, zbog korisnih sastojaka, trebalo da nađe mesto u vašoj kuhinji. Ono ima dobro izbalansiran odnos nezasićenih masnih kiselina, uključujući i omega 3. Odlično je za pripremanje prženog povrća, jer može da se zagrieva do relativno visokih temperatura, kao i za pripremanje salata. Nažalost, u odnosu na semenke, ulje bundeve ne sadrži naročito visok procenat cinka, gvožđa i magnezijuma.
Ulje od semenki lana
U odnosu na druge vrste ulja, ono od semenki lana je najbolji izvor omega 3 masnih kiselina, a ako se redovno koristi, pomaže snižavanju holesterola u krvi. Odličan je izbor za pripremu vegetarijanskih jela, ali zato nije pogodno za kuvanje uobičajenih evropskih jela. Mana mu je i što brzo užegne ako se ne čuva na hladnom i tamnom mestu, zbog čega dobija neprijatan miris i postaje neupotrebljivo.

Slike preuzete sa sajtova zadovoljna.dnevnik.hr, fitho.in, agrojapra.net

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

26.
May
2019
Porodični ručak
19.
May
2019
Porodični ručak
12.
May
2019
Porodični ručak