Predškolci
26.02.2016.

Šta pomaže kada dete ima problem sa spavanjem?

Kvalitetan san neophodan je za rast, razvoj i mentalno zdravlje svakog deteta. S druge strane, nedostatak sna ima negativne učinke na zdravlje dece, mentalne i fizičke sposobnosti, kao i na ponašanje i napredovanje. Istraživanja su pokazala da kvalitetno spavanje može itekako puno značiti vašem detetu i poboljšati njegov rast i razvoj. Međutim, dešava se da mališani iz nekog razloga imaju problem sa snom i uspavljivanjem pa evo nekoliko saveta kako im možete pomoći da to prevaziđu: 

Vreme spavanja

Budite dosledni i držite se svakodnevne rutine spavanja kada je u pitanju vaše dete. To uključuje i vikende. Deci se lako poremeti ritam spavanja, zato svakako pripazite na to da ide na spavanje više manje u isto vreme. Isto važi i za aktivnosti poput kupanja, pranja zuba, priče za laku noć i slično. To su stvari na koje se dete privikne i zobg kojih ima neki svoj svakodnevni ritam.

Šta izbeći...

Pre spremanja deteta za krevet svakako izbegavajte gledanje akcionih filmova, crtaća i slične aktivnosti. Omogućite da večeri detetu budu mirne i opuštene jer sve to ima velikog uticaja na snove i kvalit spavanja.

Isključite elektroniku

Nikako nemojte detetu pored kreveta ostavljati mobilni, satove za alarm, radio i slično. Svi ti uređaji ometaju snove.

Pazite šta jede

Kao što isto važi i za odrasle, još više važi za decu. Izbegavajte hranjenje velikim i teškim obrocima pre spavanja, a pogotovo namirnice poput čokolade, gaziranih pića, sladoleda i ostalih sličnih poslastica. Hrana koja pomaže boljim snovima je jogurt, tost s maslacem, sir, mleko, banana, jaja.

Video igrice pre spavanja

Studija iz 2007. godine sugeriše kako deca koja igraju videoigrice do sat vremena pre spavanja imaju znatne poremećaje sa snom. Ako dozvolite svom detetu da igra videoigrice, onda neka to svakako bude par sati pre spavanja.

Rituali pre spavanja

Deca se najviše opuste kada im se pokaže ljubav. Stvorite sa svojim detetom rutinu pre spavanja koja će uključivati priče za laku noć, maženje, uspavanke... Opuštajući rituali i navike pomoći će detetu da lakše zaspi i utone u miran san.

Udobnost pre svega

Pobrinite se da krevet i posteljina budu udobni i da ne ograničavanju spavanje deteta. Pokrivači neka budu pamučni i lagani kao i pidžama. Isto tako, osigurajte da temperatura sobe bude uvek idealna za dobar san – znači da nije pretoplo, a ni prehladno.

Ugasite svetla

Mnogo dece naviklo je da zaspi s upaljenim svetlom. Međutim, spavanje u potpunom mraku je najzdraviji način spavanja. Svetla mogu negativno uticati na regulaciju hormona, snove i imunološki sistem. Ako je dete već naviknuto da spava sa svetlom, obavezno ga ugasite nakon što zaspi.

izvor: zena.hr

foto. health.usnews.com, fatherhood.about.com, dailymail.co.uk

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Preporučeno

string(0) ""
string(0) ""