U moru priručnika, blogova, nutricionističkih sajtova i gurua zdrave ishrane pogubili bi se i mnogo veći „igrači“ a kamo li majke koje samo žele da im deca budu zdrava i napredna, posebno ako odgajaju mališane koji su teški na jelu. Njima se, da bi pojeli makar šta, često udovoljava preko svake mere, iako se problem izbirljivosti može rešiti relativno lako uz nekoliko jednostavnih trikova.

1. Ako iz prodavnice i s pijace donosite samo zdrave namirnice deca neće imati izbora – ješće ono čega ima. Naravno da će neka od njih kolutati očima na pomen brokolija, spanaća ili džigerice, ali vi to samo lepo ignorišite. Preskočiće jedan obrok, možda i dva, ali treći neće pod uslovom da ne popustite i ne naručite picu.

2. Neka deca žele da jedu samo hot-dogove, pice, hamburgere i testeninu samo zato što im nije ponuđeno nešto od onoga što jedu odrasli. Ne nasedajte na njihove molećive poglede, posebno ako ste u gostima ili restoranu, već zahtevajte da jedu ono što vi odlučite. Ukoliko su sklona pravljenju scena, izbegavajte obedovanje van kuće dok ne rešite ovaj problem.

3. Deca mogu da biraju šta će jesti, ali samo od onoga što im ponudite. Znači, grašak ili boranija, sarma ili podvarak, supa ili čorba... Ako u kući nema belih kifli, one su isključene. Ako nema salame, ni ona ne dolazi u obzir. Zapravo, ništa mimo ponuđenog, onoga što vi smatrate dobrim izborom, ne dolazi u obzir, jer će se sve pretvoriti u beskrajno izvoljevanje.

4. Ne terajte ih da oližu tanjir već im dozvolite da završe s jelom onda kad osete da su sita. Pre toga ih, naravno, podsetite da do užine za koju će, recimo, dobiti jabuku, bananu ili lešnike nema jela. Vremenom će naučiti da unose tačno onoliko hrane koliko im je potrebno.

5. Sa raznovrsnom ishranom počnite čim dete pređe na čvrstu hranu, jer im se u tom ranom uzrastu formira ukus. Nešto im se neće dopasti odmah, nečim će biti oduševljeni, ali će vremenom naučiti da mora da se jede sve što mama i tata serviraju. Važno je samo da ne prihvatate odbijanje, a da dete prethodno nije uzelo nijedan zalogaj nekog obroka koji sadrži spornu namirnicu.

6. Voda i mleko su najbolji napici za decu. Nije loš ni sok od voća i povrća koje ste sami iscedili, ali ni s tim ne treba preterivati i valja im ih davati samo kao užinu. Gazirani i industrijski sokovi zaista nisu dobri za decu zbog velike količine šećera.

7. Ne ukidajte im i ne zabranjujte im slatkiše i grickalice jer će stalno žudeti za njima. Dakle, slatkiši i grickalice DA, ali samo u malim količinama, nikad umesto obroka i nikad pre spavanja. Kad god je to moguće, umesto kupovnih poslastica, ponudite im neku domaću koju ste sami spremili. Sigurno će biti zdravija.

8. Shvatite da hrana nije ljubav i da nikako ne sme da služi za nagrađivanje. Ako deci ne govorite da ih volite, već to pokazujete time što im dajete omiljenu hranu, ona će vremenom početi da je koriste da bi se izborila sa stresom ili drugim negativnim emocijama. Zagrljaj, pohvalu, poljubac i pažnju ne može da zameni nijedna čokolada.

9. Deca rade isto što i vi i zato im pružite dobar primer. Budite uzorni i jedite zdravo, pa će se deca ugledati na vas. Ako ne jedete čips skrivajući se od njih, ako ne jedete kradom čokoladu, ako ne preskačite obroke, nečete morati da brinete za prehrambene navike vaše dece.

10. Ograničite vreme koje ćete provoditi ispred televizora i računara, jer će vam to ostaviti više vremena da radite nešto drugo, da uposlite i um i ruke, i da izbegnete tamanjenje grickalica.

Foto: familyeducation.com, kidspot.com.au, trimdownclubreviews.com, sensationstation.ae, piquenewsmagazine.com, mother.ly